خانه / دسته‌بندی نشده / روش های یادگیری زبان انگلیسی و راه های تقویت آن

روش های یادگیری زبان انگلیسی و راه های تقویت آن

موضوع مقاله: روش های یادگیری زبان انگلیسی

دسته مقاله:‌ آموزشی‌، مشاوره

زمان مورد نیاز برای مطالعه مقاله : ۱۰ دقیقه 

برای یادگیری زبان انگلیسی چه باید کرد؟

دلایل بسیاری وجود دارد که مردم در سراسر دنیا به خاطر آن به یادگیری زبان انگلیسی خود رو می آورند. برای شغلشان یا تفریح یا شاید به خاطر این که به کشوری مهاجرت کرده اند که زبان رسمی آن کشور انگلیسی است. شما خیلی احساس خوبی خواهید داشت زمانی که زبانتان واقعا خوب و قوی باشد و برای رسیدن به آنجا نیازی نیست که کار سختی را انجام دهید. با کمی تلاش و پشت کار می توانید زبان خود را در زمانی بسیار کم بهتر کنید.

اگر شما دوست دارید که به سرعت بنز زبان انگلیسی را یادبگیرید، می‌توانید از روش های یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید.

بخش اول یادگیری زبان انگلیسی : گسترش دانش خود در یادگیری زبان انگلیسی

  1. برای یادگیری زبان انگلیسی نام اشیا را روی آنها بنویسید.

    حتی اگر نام اشیای ساده را نیز می دانید باز هم بنویسید. قبل از این که بخواهید با زبانتان صحبت کنید باید درباره آنها فکر کنید و این کار به شما کمک می کند تا با زحمت کمتر پیشرفت خود را احساس کنید. سعی کنید بدون نگاه کردن نام اشیا را در ذهن خود بیاورید. اگر نام چند تا را به یاد نمی آورید بلند شوید و از روی خودش نامش را ببینید. وقتی که یک سری از اشیا را یاد گرفتید سراغ اشیا دیگر بروید و آنها را هم نامگذاری کنید. 

  2. برای یادگیری زبان انگلیسی همیشه یک دفترچه داشته باشید.

    همین طور که روی زبان خود کار میکنید ممکن است که به کلماتی برسید و معنای آنرا به طور کامل متوجه نشوید. این جا زمانی است که باید دفترچه خود را بردارید. کلمات را بنویسید و وقتی که به خانه رفتید می توانید معنی آنرا پیدا کنید. به جای فکر کردن به این که خدایا اون کلمه ای که روی منوی کافی شاپ دیدم چی بود می توانید راحت دفترچه خود را برداشته و آنرا پیدا کنید.

اگر برای شما امکان دارد از تلفن هوشمند خود استفاده کنید.  این گونه راحت تر می توانید به کلمات دسترسی داشته باشید.

 

  1. یکی از روش های یادگیری زبان انگلیسی محاصره خود با کسانی که زبان انگلیسی میدانند است.

اگر دوستانی دارید که می توانند به خوبی انگلیسی صحبت کنند با آنان وقت بگذرانید. برای شام آنها را دعوت کنید. پس خانه شما به یک مکان انگلیسی تبدیل می شود. در گروه هایی عضو شوید تا هم شما بتوانید به آنها انگلیسی یاد بدهید و هم آنها به شما. خود را تا جایی که می توانید در آن غرق کنید.

چیزی که باید از آن دوری کنید زیاد صحبت کردن به زبان مادری خود است. هر شب زمانی را اختصاص بدهید تا انگلیسی صحبت کنید حتی اگر فقط یک ساعت است. تلویزیون را انگلیسی کنید رادیو را انگلیسی کنید همه چیز را تا حد ممکن انگلیسی کنید.

       ۴. برای یادگیری زبان انگلیسی کتاب ها و مجله های کودکان یکی از بهترین راه هاست.

این کتاب ها جذابند و مقاله های کوتاه دارند و درباره همه چیز مطلب دارند. چیز مهم تر این است که تصاویر آنها به شما کمک می کند تا کلمات را بدون استفاده از دیکشنری متوجه شوید. شما سریع تر پیش رفته و از آن لذت خواهید برد. در کتاب خواندن وقتی که شخصیت های داستان را بشناسید و با کلماتی که در داستان ها استفاده می شود آشنا شوید خواندن برای شما آسان تر شده و می توانید سریع تر بخوانید.اگر سطح شما از این جور کتاب ها بالاتر است هر کتابی را که می توانید بخوانید. بهتر است کتابی با دیالوگ های بیشتر انتخاب کنید. این بیشتر به واقعیت نزدیک است.

 

یادگیری زبان انگلیسی
یادگیری زبان انگلیسی

       ۵. چگونگی یادگیری زبان انگلیسی خود را پیدا کنید.

هر کسی شیوه خودش برای یادگیری را دارد. بعضی ها با دست هایشان یاد میگیرند. بعضی ها با گوش ها و بعضی ها با چشم هایشان و بعضی هم با استفاده از هر سه. وقتی که بفهمید چگونه می توانید بهتر یادبگیرید به یادگیری به سبک خود و با توجه به توانایی های خود عادت می کنید. کمی بعد می توانید از استفاده کردن از روش هایی که برای شما مفید نیست و کاربردی ندارد صرف نظر کرده و وقت خود را اتلاف نکنید.اگر دبیر شما صحبت می کند اما شما هیچ چیز را به خاطر نمی آورید می توانید از یادداشت برداری استفاده کنید. اگر همه چیز را می خوانید اما باز هم چیزی یاد نمی گیرید می توانید بلند خواندن را امتحان کنید. برای هر چیزی راه حلی وجود دارد. 

      ۶. یاد گرفتن پیشوند ها و پسوند ها در یادگیری زبان انگلیسی بسیار مهم است.

از آنجایی که در زبان انگلیسی کلمات زیادی وجود دارد می توانید با یاد گرفتن بعضی کلمات خاص که به  عبارت ها اضافه می شوند یا پیشوند و پسوند ها از پیدا کردن هر کلمه ای که می بینید در دیکشنری راحت شوید. این کار به شما کمک می کند که با حدس زدن هم معنای کلمات را پیدا کنید.

 

  1. روزنامه های انگلیسی در یادگیری زبان انگلیس نقش مهمی دارند.

    بعضی روزنامه ها از کلمات آسان تری استفاده می کنند. بهترین آن برای خود را انتخاب کنید. به یادداشته باشید که می توانید با سرتیتر ها و مقاله های کوتاه شروع کنید تا اعتماد به نفس خود را به دست آورید. می توانید موضوعاتی که به آن علاقه دارید را انتخاب کرده و بخوانید. حداقل با طنز ها شروع کنید. اگر دوستانی دارید که آنها هم مشغول یادگیری هستند با آنها بحث کنید. به هر کس بگویید تا مقاله مورد علاقه خود را بیاورد و به انگلیسی درباره آن صحبت کنید. این گونه می توانید در مورد اتفاقات سراسر دنیا صحبت کنید.

     

تیک لرن۲۴ به شما یادگیری زبان انگلیسی با روزنامه پیشنهاد می‌کند.

 

یادگیری زبان انگلیسی
یادگیری زبان انگلیسی
  1. برای یادگیری زبان انگلیسی از اشتباه کردن نترسید.

    اگر تا کنون دبیری به شما این را نگفته حتما از جاهای دیگر شنیده اید. اشتباه کردن طبیعی است. اگر اشتباه نکنید درست و غلط را نخواهید فهمید شما ریسک نخواهید کرد و در نتیجه یاد هم نخواهید گرفت.کمی ناراحت کننده هست ولی ضروری است.

بسیاری از مردم به خاطر همین یادگیری را کنار می گذارند. آنها می ترسند که صحبت کنند و می ترسند که از منطقه راحتی خود دور شوند و آنها می ترسند که رشد کنند. آیا می توانید تصور کنید که اگر ادیسون با اولین اشتباه خود دست می کشید چه اتفاقی می افتاد؟

بخش دوم یادگیری زبان انگلیسی : استفاده کردن از تکنولوژی در یادگیری زبان انگلیسی 

  1. سی دی های یادگیری زبان انگلیسی زبان تماشا کنید.

تلویزیون و فیلم های آن هم گزینه خوبی است اما شما چیزی نیاز دارید که پشت سر هم آنرا تماشا کنید. آن وقت می توانید محتوا را خوب بفهمید و چیز هایی را که قبلا نمی فهمیدید را بفهمید و مغز شما آرامش خودش را حفظ کند به جای این که بخواهد همه چیز را سریع دنبال کند. از دوستانتان بپرسید اگر سی دی دارند به شما قرض دهند.

شبکه های ماهواره ای و برنامه های آمریکایی و استرالیایی آن همیشه و در همه جای دنیا قابل دسترسی است. آنها را ضبط کنید. ابتدا با زیر نویس و بعد بدون آن تماشا کنید تا اعتماد به نفس خود را به دست آورید. هر چه بهتر شوید می خواهید بیشتر یاد بگیرید.

شما همچنین می‌توانید از کی و کجا چی بگیم استفاده کنید و یا به صفحه  ویدیوهای آموزشی ما سر بزنید.

  1. گوش دادن به رادیو در یادگیری زبان انگلیسی بسیار مهم است.

سرویس جهانی بی بی سی یک منبع غنی و عالی برای آموزنده های زبان انگلیسی است. هنگامی که کار های خانه را انجام می دهید به آن نیز گوش کنید. نیازی نیست روی مبل بنشینید و به رادیو زل بزنید بدون نگاه کردن هم یاد خواهید گرفت.

آیا رادیو کمی برای شما قدیمی شده است؟ نمی توانید بهانه ای بیاورید زیرا رادیو آنلاین نیز وجود دارد.هر نوع برنامه ای که بخواهید می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید.

  1.  اینترنت یکی از بهترین راه های یادگیری زبان انگلیسی است.

شما می توانید به صورت آنلاین به رادیو گوش کنید یا کلیپ های آموزشی ببینید و یا مقاله بخوانید و حتی می توانید بازی کنید و زبانتان را بهتر کنید.حتی می توانید با مردم چت کنید. انسان های واقعی بهترند اما فضای مجازی هم بد نیست.

یادگیری زبان انگلیسی
یادگیری زبان انگلیسی
  1. از سایت های اصلاح کننده اشتباه هایتان استفاده کنید.

اگر به کلاس زبان نمی روید یا یک فرد حرفه ای در دسترس ندارید احتمالا سخت به نظر می رسد که بتوانید نوشتن خود را بهبود دهید. چطور بفهمید که دارید درست می نویسید یا نه؟ آسان است! از سایت هایی استفاده کنید که اشتباهات شما را درست کنند. در گوگل چنین سایت هایی را جستجو کنید و بیشتر آنها رایگان هستند. باز هم بهانه ای ندارید!

به آسانی می توان بی خیال توانایی های نوشتن شد اما توجه کردن به آن هم یک کمک جدی به پیشرفت شما می کند. ایمیل های خود را به انگلیسی بنویسید و برای خود نامه ای به انگلیسی بنویسید و وبلاگ خود را به انگلیسی بنویسید. حتی اگر نمی توانید درست بنویسید اما آنرا عادت خود قرار دهید.

  1. گوش کردن روزانه  به آهنگ در یادگیری زبان انگلیسی نقش بسیار زیادی دارد.

نه تنها که جالب است بلکه می توانید کلمات و تلفظ آن ها را هم یاد می گیرید. و موسیقی های جدید را هم می شنوید. روزانه یکی را انتخاب کنید تا آنرا حفظ کنید. ژانری را که دوست دارید انتخاب کنید و آهنگتان نباید خیلی سریع باشد یعنی آهنگ رپ برای آغاز مناسب نمی باشد.

این می تواند جاگزینی برای گوش دادن به رادیو باشد. آهنگ هایی را که یاد گرفته اید را تنهایی بخوانید.

یادگیری زبان انگلیسی
یادگیری زبان انگلیسی
  1. سی دی های یادگیری زبان انگلیسی را بخرید.

سی دی های روزتا استون شاید قیمت ارزانی داشته باشد اما خیلی مفید است. هر نوع سی دی یک شیوه خاص برای تدریس دارد. شما کدام یک را دوست دارید؟

از اطرافیانتان بپرسید شاید آنها این سی دی ها را داشته باشند. نیازی نیست که دوبار برای آنها پول بدهید. بعضی چیز ها آنلاین نیز پیدا می شوند فقط باید کمی خلاقیت داشته باشید.

بخش سوم یادگیری زبان انگلیسی : کمی بیشتر جلو بروید.

  1. انگلیسی صحبت کردن را هر جا که هستید تمرین کنید.

از هر شانسی که دارید استفاده کنید.اگر در کشور انگلیسی زبان زندگی می کنید که کار بسیار آسان تری دارید. ولی اگر نیستید می توانید با آنهایی که یاد دارند صحبت کنید. خجالت نکشید و نگران اشتباه کردن نباشید فقط امتحان کنید. حتی گفتن جمله یک لیوان قهوه برای بردن هم به شما کمک میکند تا ترستان بریزد.

شما می توانید برای خود شانس هایی هم بسازید. اگر کسی را دیدید که انگلیسی صحبت می کرد با او سر حرف را باز کنید. به رستورانی که منوی انگلیسی دارد بروید و آنها را بخوانید. همین چیز های کوچک است که انگلیسی را طبیعی تر جلوه می دهد.

شما برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی خود می‌توانید از کتاب آموزش مکالمه تیک لرن۲۴ استفاده کنید.

  1. به زمان بدنتان هم توجه کنید.

از آنجایی که همه ما روش خاصی برای یادگیری داریم زمان خاصی هم برای یاد گیری داریم. شاید فکر کنید کلاس صبح برای شما خوب است اما وقتی سر کلاس هستید هیچ چیز نمی فهمید زیرا تازه از خواب بیدار شده اید. هر وقت که بیشتر سر حال هستید آن موقع را برای درس انتخاب کنید.

بیشتر مردم صبح زود و بعد از ظهر سر حال هستند گر چه برای بعضی ها هم این چنین نیست.اگر می توانید برنامه خود را عوض کرده و یادگیری زبان را  به موقعی که سر حال هستید موکول کنید می توانید نتیجه آن را ببینید.

  1. آی پی ای را هم یاد بگیرید.

این مخفف الفبای جهانی اخصار هاست. شاید به نظر کار سخت و طولانی بیاید اما وقتی که آنرا فرا بگیرید به شما کمک خواهد کرد. می توانید هر کلمه ای را دیکشنری بیابید و فرق بین آمریکایی و بریتانیایی و استرالیایی را هم پیدا کنید.

        ۴٫ صدای خود را ضبط کنید.

شاید بدانید که کلمات چه صداهایی دارند اما می دانید صدای آنها هنگام خروج از دهان خود را هم بلدید؟ شاید تلفظ شما با تلفظ صحیحش کمی فرق داشته باشد. پس صدای خود را ضبط کنید. بعد می توانید برگردید و نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنید. شاید ابتدا گوش دادن به صدای خودتان کمی سخت باشد اما به آن عادت خواهید کرد. و همچنین راه خوبی برای دیدن پیشرفت خودتان است.

در صرف زمان برای یادگیری تلفظ ها صرفه جویی کنید. زیرا در انگلیسی قانون های سخت وجود ندارد اما چند الگو برای یادگیری وجود دارد.فعل های دو بخشی را باید در بخش دوم غلیظ تر تلفظ کنید. اما در اسم ها و صفت های دو بخشی تلفظ غلیظ تر روی بخش اول است.

  1. کلاس هایی با سبک های مختلف انتخاب کنید.

    اگر شانس این را دارید که در کلاس زبان شرکت کنید در کلاس هایی با سبک های مختلف شرکت کنید. کلاس عمومی بردارید؟ کلاس خصوصی بردارید؟ کلاس نوشتن؟ کلاس تلفظ کلمات؟ تمرین کردن توانایی های مختلف با محیط متفاوت به سریع تر یادگرفتن کمک میکند.

اگر کلاس برای شما ممکن نیست کمی خلاقیت داشته باشید. در یک گروه دوستانه آموزش ببینید. یک دوست را برای کلاس خصوصی انتخاب کنید. از اینترنت یا اسکایپ استفاده کنید. همچنین راه هایی دیگر به جز کلاس زبان وجود دارد که ممکن است برای شما هزینه داشته باشد.

          ۶. به چیز های دیگر هم فکر کنید.

گاهی اوقات موقعیت ها باید ساخته شوند. گاهی شاید این موقعیت ها احمقانه به نظر برسد اما ارزش امتحان کردن را دارد. این هم چند پیشنهاد برای این که خلاقیت خود را بیشتر کنید.

به سرویس خدمات مشتریان هر محصولی چه آن هایی که دارید و چه آنهایی که ندارید زنگ بزنید و درباره دیگر محصولات و خدمات دیگر و برنامه هایشان برای آینده و نظرات و انتقادات خود صحبت کنید. همین طور یک گفتگوی رایگان داشته باشید.

میزبان یک وعده غذایی برای یک توریست باشید. برای میزبانی یک وعده تبلیغ و آگاهی بفرستید. تعداد زیادی توریست برای این جا ها منتظرند. می توانند به سر میز شام شما هم بیایند.

یک باشگاه راه بیاندازید. تعجب خواهید کرد اگر بدانید چند نفر در شرایط شما وجود داردند. شما می توانید از هزینه های کلاس با دور هم جمع شدن و به اشتراک گذاشتن دانسته های خود پرهیز کنید.

خلاصه مقاله یادگیری زبان انگلیسی 

برای بهتر کردن زبان خود تماشا کردن تلویزیون و برنامه های آن و همچنین فیلم و سریال به بهتر شدن زبان شما کمک می کند.هم چنین می توانید وسایل خانه خود را با نام نویسی روی آنها حفظ کنید. گوش کردن به آهنگ های مورد علاقه خود و تکرار کلمات آن مفید است. هر جایی که کلمه ای را دیدید که معنی آن را نفهمیدید آنرا در دفتر چه و یا تلفن همراه یادداشت کنید و بعدا معنای آنرا پیدا کنید.

آیا این خلاصه به شما کمک کرد؟

نکاتی درمورد یادگیری زبان انگلیسی

کتاب و مجله و مقاله در هر موضوعی که به آن علاقه مندید بخوانید.

فیلم و سریال را چه با زیر نویس و چه بدون آن به شما کمک خواهد کرد.

سعی کنید انگلیسی را با خانواده یا دوستان خود تمرین کنید.

به موسیقی گوش کنید و سعی کنید روی متن و تلفظ آنها تمرکز کنید.

اصطلاحات انگلیسی را یاد بگیرید. بعضی کلمات خیلی پیچیده هستند فقط معنی آها را یاد بگیرید.

وقتی می خواهید کلمه ای را یادبگیرید این ها را امتحان کنید: به کلمه نگاه کنید. آنرا پوشش دهید. کلمه را بگویید. آنرا بنویسید و بعد معنی آنرا پیدا کنید.

یک دیکشنری خوب بخرید.

می توانید یک یا دو کلمه را روزانه یاد بگیرید. معنی آنها و مترادف و مخالف آنها. 

 

 

در پایان می‌توانید از بخش مشاوره آنلاین تیک لرن۲۴ استفاده کنید.

 

درباره ی سید‌یاسر موسوی

سید یاسر موسوی
بنیانگذار و موسس گروه آموزشی تیک لرن24 هستم. بیشتر از 10 ساله که دارم در همه سطوح زبان انگلیسی تدریس می کنم. همیشه معلم بودن بهم حس خوبی رو میداده و یه آرزوی خیلی بزرگ داشتم، اونم این که بتونم زبان انگلیسی رو به صورت گسترده تری به همه مردم عزیز کشورم ارائه بدم. گروه آموزشی تیک لرن24 در نتیجه همون اشتیاق سوزان به وجود اومد. توی این سایت هر چیزی که در مورد آموزش زبان انگلیسی بشه را بهتون از صفر تا صدش رو ارائه خواهیم داد.

میخواهم شنبه های هر هفته آموزش های اختصاصی گروه تیک لرن 24 را در ایمیلم دریافت کنم

همچنین ببینید

یادگیری زبان انگلیسی با خلاصه داستان

گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ در این مقاله مشاوره ای قصد دارد تا شما را با یکی از بهترین روش ها برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی آشنا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.