خانه / دسته‌بندی نشده / جزوه نویسی یا جزوه آماده گرفتن، کدام بهتر است؟

جزوه نویسی یا جزوه آماده گرفتن، کدام بهتر است؟

جزوه نویسی یا جزوه آماده گرفتن، کدام بهتر است؟Reviewed by سید‌یاسر موسوی on Aug 20Rating: 5.0

عنوان مقاله: جزوه نویسی یا جزوه آماده گرفتن، کدام بهتر است؟

دسته مقالات: مشاوره ای

پس از مطالعه این مقاله: با روش اصولی جزوه نویسی آشنایی بیشتری پیدا خواهید کرد. 

توصیه تیک لرن ۲۴: اگر قصد دارید در دوره های مختلف یادگیری زبان انگلیسی شرکت کنید، می توانید مقاله تدریس خصوصی زبان انگلیسی در مشهد  را مطالعه فرمایید. 

مقدمه جزوه نویسی 

همان طور که می دانید، امروزه افراد زیادی به دنبال یادگیری و تقویت مهارت های زبان انگلیسی هستند. اما در این مسیر، گاهی مرتکب اشتباه هایی می شوند. یکی از مهم ترین و موثر ترین مسائلی که زبان آموزان معمولا به آن توجه زیادی نمی کنند، بحث جزوه نویسی در کلاس می باشد. بعضی از زبان آموزان تمام مطالبی که در کلاس تدریس می شود را در دفتر خود یادداشت می کنند. اما بیشتر افراد، ترجیح می دهند از تخته عکس گرفته و جزوه خود را در خانه تکمیل کنند. 

گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ در این مقاله مشاوره ای به بررسی هر دو روش جزوه نویسی خواهد پرداخت تا به شما کمک کند با جزوه نویسی بهتر، مهارت های زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید. 

کدام روش جزوه نویسی مناسب تر است؟

در واقع هر دو روش جزوه نویسی، فواید و بدی های خود را دارند. یادداشت کردن تمام مطالب نوشته شده بر روی تخته و حزوه نویسی در کلاس می تواند کار زمانبری باشد. در نتیجه، زمان کمتری به تدریس و تمرین مطالب اختصاص داده می شود. زیرا ممکن است بیشتر از ۱۵ دقیقه در هر جلسه مشغول نوشتن مطالب باشید. اما یکی از بهترین فواید جزوه نویسی در کلاس این است که همان مطالب را عملا در کلاس تمرین کرده اید. زیرا با نوشتن مطالب، آن ها برای شما مرور می شود و اگر هر بخش از آن ها را به خوبی متوجه نشده باشید، می توانید در کلاس از مدرس خود فورا بپرسید. 

از طرف دیگر، عکس گرفتن، ضبط کردن ضدا و تکمیل کردن جزوه در خانه نیز فوایدی دارد. یکی از مهم ترین نکات مثبت این روش این است که دیگر زمان کلاس برای یادداشت برداری هدر نمی رود. این گونه می توانید زمان بیشتری را صرف تمرین کردن و مکالمه در کلاس کنید. اما اگر در همان روز و در خانه جزوه را تکمیل نکنید، ممکن است بعضی از بخش های درس و نکات ریز را فراموش کرده و هیچوقت وارد جزوه خود نکنید. 

بنابراین توصیه می شود که اگر صدای استاد را ضبط می کنید یا از تخته عکس می گیرید، بعد از کلاس و در همان روز، جزوه خود را تکمیل کنید. این گونه می توانید مطمئن شوید که نه زمان کلاس را هدر داده اید و نه نکته ای را جا انداخته اید. 

درباره ی سید‌یاسر موسوی

سید یاسر موسوی
بنیانگذار و موسس گروه آموزشی تیک لرن24 هستم. بیشتر از 10 ساله که دارم در همه سطوح زبان انگلیسی تدریس می کنم. همیشه معلم بودن بهم حس خوبی رو میداده و یه آرزوی خیلی بزرگ داشتم، اونم این که بتونم زبان انگلیسی رو به صورت گسترده تری به همه مردم عزیز کشورم ارائه بدم. گروه آموزشی تیک لرن24 در نتیجه همون اشتیاق سوزان به وجود اومد. توی این سایت هر چیزی که در مورد آموزش زبان انگلیسی بشه را بهتون از صفر تا صدش رو ارائه خواهیم داد.

میخواهم شنبه های هر هفته آموزش های اختصاصی گروه تیک لرن 24 را در ایمیلم دریافت کنم

همچنین ببینید

آیا یادگیری خودآموز زبان انگلیسی ممکن است؟

آیا یادگیری خودآموز زبان انگلیسی ممکن است؟Reviewed by امیر حسین فهیمی نیک on May 30Rating: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.