خانه / آیلتس / دریافت نمره ۷ رایتینگ آیلتس با ۴ نکته ناگفته در سال ۲۰۱۹

دریافت نمره ۷ رایتینگ آیلتس با ۴ نکته ناگفته در سال ۲۰۱۹

دریافت نمره ۷ رایتینگ آیلتس با ۴ نکته ناگفته در سال ۲۰۱۹Reviewed by سید‌یاسر موسوی on Feb 13Rating: 5.0

دسته مقاله: آیلتس

موضوع: دریافت نمره ۷ رایتینگ آیلتس در سال ۲۰۱۹

مدت زمان مطالعه: ۵ دقیقه

مقدمه: واقعا در دو سال گذشته چه اتفاقی برای نمره ۷ رایتینگ آیلتس افتاده است؟ 

اجازه بدهید قبل از هرچیز، خیلی صادقانه بگویم گفتگوهایی که بین شما زبان آموزان عزیز مبنی بر کاهش نمره رایتینگ آیلتس در دو سال گذشته رد و بدل می شود، کاملا صحت دارد و این یک حقیقت غیر قابل انکار است. در دو سال گذشته خیلی راحت تر نمره ۷ در رایتینگ آیلتس می گرفتید. این به این معناست که اگر در دو سال گذشته نمره ۷ رایتینگ آیلتس را گرفتید، الان برای کسب همان نمره باید خیلی بیشتر از گذشته تلاش کنید. 

در این مقاله کوتاه تصمیم دارم تا این موضوع همه گیر را بررسی کنم و راهکاری برای معضل نمره ۷ رایتینگ آیلتس ارائه دهم.

 

بخش اول: بررسی یک تصور اشتباه برای دریافت نمره ۷ رایتینگ آیلتس

اینکه در سالهای اخیر به ایرانی ها نمره کمتر می دهند، فقط یک توهم است. لطفا توجه نکنید.

موضوع این است که تا دو سال پیش تمامی برگه های رایتینگ آیلتس شما در همان کشوری تصحیح می شد که شما در آن کشور آزمون داده بودید. برای مثال چنانچه شما در ایران آزمون می دادید امتحان شما در همان ایران تصحیح می شد. همین امر باعث می شد تا مصحح ایرانی بخش رایتینگ به آسانی محتوای شما را درک کند و متوجه شود که شما دقیقا چه نوشته اید و تفاوت فرهنگ ها، مانع انتقال محتوا نگردد. اما از دو سال پیش داستان کاملا متفاوت شده است. بخش رایتینگ آزمون آیلتس داوطلبین، اسکن می شود و به دو کشور کانادا و یا استرالیا جهت تصحیح ارسال می شود. مصحح نه شما را می شناسد و نه هیچ چیز دیگر. با این تفاوت که وی کاملا با فرهنگ شما غریبه است و احتمالا اگر مطلب را به گونه ای نوشتید که فقط یک ایرانی آن را درک می کند، شما نمره زیادی از بخش آزمون رایتینگ آیلتس خود دست خواهید داد. 

پس این مطلب که شما چنانچه در یک کشور دیگری آزمون بدهید نمره بالاتری کسب می کنید و یا اینکه ممکن است به ایرانی ها نمره کمتری بدهند، توهمی پوچ است. در سال ۲۰۱۹ شما در هرجای دنیا آزمون بدهید بخش رایتینگ آزمون آیلتس شما در دو مرکز در استرالیا و در کانادا تصحیح خواهد شد.

نمره ۷ رایتینگ آیلتس

بخش دوم: یک مانع بزرگ برای نمره ۷ رایتینگ آیلتس

کلمات و عبارت ها را دقیق نمی نویسید لذا نمره ی شما کسر می شود.

قبلا هم توضیح داده ام که دقیق و به جا استفاده کردن از کلمات به این معنا است که اگر شما یک کلمه را از یک جمله بکشید بیرون، به جای آن کلمه نتوانید کلمه ای را راحت به عنوان جایگزین بکار ببرید. لطفا الکی و زورکی کلمه ای را برای نمایش هنر خود به کار نبرید. سطح نمره شما باید ۷ باشد که ۷ بگیرید.

لطفا کتاب های vocabulary for IELTS  و Grammar for IELTS  رو بخوانید. البته می تونید این دو کتاب را نخوانید اما دوباره در آزمون شرکت خواهید کرد.

نمره 7 رایتینگ آیلتس

بخش سوم: برای نمره ۷ رایتینگ آیلتس باید بتوانید رایتینگ یک دست و یکپارچه ای را ارائه بدهید.

کل رایتینگ شما باید به صورت یکپارچه داری نمره ۷ باشد. اینکه شما جمله ای را با سطح نمره ۷ بنویسید و جمله ای را با سطح نمره ۵، کل نمره شما را تحت شعاع قرار می دهد. اگر قرار باشد نمره ۷ بگیرید حتی اشتباهات شما هم باید نمره ۷ی باشد.

نمی توان باور کرد که یک داوطلب آزمون آیلتس با سطح نمره ۷، اشتباهات رایج یک داوطلب با نمره ۵ را انجام بدهد. شما بگویید، این معنایش چیست؟

توصیه تیک لرن۲۴: روزنامه و مجله های انگلیسی زبان را به صورت مداوم بخوانید. عادت خواندن روزنامه رو درخودتان به وجود بیارید.

مطالعه کنید:  چگونه فقط با ۱۰۰۰ تومان سرعت یادگیری زبان انگلیسی مان را بالاتر ببریم؟ (روزنامه خوانی)

 

بخش چهارم: برای نمره ۷ رایتینگ آیلتس باید واضح بنویسید. 

چنانچه جوری می نویسید که واضح نیست چی نوشته اید و مدرس یا معلمتان از شما در مورد مفهوم جمله تان سوال می پرسد مطمئن باشید که از نمره ی  TR و  CC شما کم خواهد شد. چون یکی از قسمت های اصلی TR این است که شما باید واضح بنویسید ،به گونه ای که کاربر راحت بتواند شما را درک کند و حتی نیازی نباشد دوباره برگردد متن شما را بخواند.

 

بخش پنجم: گسترش منطقی و درست مطالب برای نمره ۷ رایتینگ آیلتس

برای نمره ۷ رایتینگ آیلتس باید مباحث و یا موضوعاتی که در سوال مطرح شده را دقیق و بدور از حاشیه های نامربوط و اضافی بسط بدهید. فراموش نکنید که به ازای جملات نامربوط جریمه خواهید شد. ممکن است شما در مورد موضوع اصلی سوال صحبت کنید، اما این موضوعی نیست که از شما خواسته شده است. شما باید در مورد همان چیزی که از شما خواسته شده است نظر بدهید و نظر خودتان را حتما به وسیله مثال، دلیل و یا تجربه هایتان به صورت صحیح بسط دهید. فراموش نکنید در هر سوال معمولا بیشتر دو بحث مطرح می شود که شما باید هر دو را به مقدار کافی و درست گسترش دهید.

مثال: چناچه از شما خواسته شده در مورد تاثیر رنگ بر روی بازدهی افراد در محیط های کاری و تحصیلی ابراز نظر کنید شما باید مباحث زیر را در نظر بگیرید.

الف) موضوع اصلی: تاثیر رنگ روی محیط های کاری- شما نباید از تاثیر رنگ اتاقتان روی خودتان صحبت کنید. شما باید از تاثیر رنگ محیط روی بازدهی کاری کارمندان در محیط های کاری صحبت کنید. 

ب) شما باید از تاثیر رنگ محیط روی افراد در مکان های تحصیلی صحبت کنید.

ج) شما نباید فراموش کنید که باید هر دو موضوع بالا را پوشش بدهید..

د) شما نباید فراموش کنید که هر موضوع را به اندازه کافی بسط بدهید. برای هر دو موضوع به مقدار کافی دلیل و مثال و تجربه و……به کار ببرید. در این حالت گفته می شود رایتینگ شما fully develop  شده است.

ای کاش فرصت این بود که می شد کامل تر رایتینگ را مورد بررسی قرار بدهم اما مباحث بالا، موضوعات مهم و اشتباهات شایع داوطلبین آزمون آیلتس در ایران می باشد. برای دریافت راهنمایی های بیشتر به ویدیو های آموزشی مراجعه کنید.(لینک آن را به زودی همین جا قرار خواهم داد.)

چنانچه علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد آیلتس و مباحث فوق هستید می توانید به سایت معتبر IELTSLIZ مراجعه کنید. به زودی پستی را خواهم نوشت و همه منابع اینترنتی معتبر و قابل رجوع آیلتس را به شما معرفی خواهم کرد.

نویسنده: سید یاسر موسوی

کارشناس آموزش زبان انگلیسی 

مدرس دوره دیده آیلتس

تدریس خصوصی زبان انگلیسی بنر

درباره ی سید‌یاسر موسوی

سید یاسر موسوی
بنیانگذار و موسس گروه آموزشی تیک لرن24 هستم. بیشتر از 10 ساله که دارم در همه سطوح زبان انگلیسی تدریس می کنم. همیشه معلم بودن بهم حس خوبی رو میداده و یه آرزوی خیلی بزرگ داشتم، اونم این که بتونم زبان انگلیسی رو به صورت گسترده تری به همه مردم عزیز کشورم ارائه بدم. گروه آموزشی تیک لرن24 در نتیجه همون اشتیاق سوزان به وجود اومد. توی این سایت هر چیزی که در مورد آموزش زبان انگلیسی بشه را بهتون از صفر تا صدش رو ارائه خواهیم داد.

میخواهم شنبه های هر هفته آموزش های اختصاصی گروه تیک لرن 24 را در ایمیلم دریافت کنم

همچنین ببینید

دلایل عدم موفقیت در آیلتس

دلایل عدم موفقیت در آیلتس کدام اند؟ (آپدیت ۹۹)

گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ قصد دارد در این مقاله ی آموزشی شما را با دلایل عدم موفقیت در آیلتس آشنا سازد و به شما در این زمینه کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.