خانه / آیلتس / کتاب های تست زنی کمبریج را از کجا شروع کنیم؟

کتاب های تست زنی کمبریج را از کجا شروع کنیم؟

کتاب های تست زنی کمبریج را از کجا شروع کنیم؟Reviewed by سید‌یاسر موسوی on Jul 20Rating: 5.0

عنوان مقاله: کتاب های تست زنی کمبریج را از کجا شروع کنیم؟

دسته مقالات: مشاوره ای

پس از مطالعه این مقاله: با روش درست مطالعه کتاب های تست زنی کمبریج آشنا خواهید شد.

توصیه تیک لرن ۲۴: اگر قصد دارید در دوره های مختلف یادگیری زبان انگلیسی شرکت کنید، می توانید مقاله تدریس خصوصی زبان انگلیسی در مشهد  را مطالعه فرمایید. 

مقدمه روش مطالعه کتاب های تست زنی کمبریج 

همان طور که می دانید، امروزه افراد زیادی به دنبال شرکت در آزمون آیلتس می باشند. از این رو، آن ها همواره به دنبال روش هایی هستند که با استفاده از آن ها بتوانند مهارت های خود را در این زمینه بهبود ببخشند. یکی از بهترین و رایج ترین منابعی که زبان آموزان برای آماده سازی خودشان استفاده می کنند، کتاب های تست زنی کمبریج می باشد. 

از آن جایی که این کتاب ها محبوبیت زیادی در میان داوطلبین شرکت در آزمون آیلتس دارد، گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ قصد دارد تا در این مقاله شما را با چندین نکته در مورد آن ها بیشتر آشنا کند. پس اگر شما هم به فکر مطالعه این کتاب ها هستید، حتما این مقاله را تا انتها بخوانید و با ما همراه باشید. 

کتاب های تست زنی کمبریج کدامند؟ 

کتاب های تست زنی کمبریج، نوشته شده توسط دانشگاه کمبریج، یکی از بهترین منابع برای تست زنی جهت آماده سازی برای شرکت در آزمون آیلتس می باشند. این کتاب ها در جلد های مختلف به چاپ رسیده است. هر کتاب شامل ۴ تست کامل آیلتس می باشد. در واقع هر تست با بخش لیسنینگ آغاز شده و پس از آن بخش های ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ قرار دارد. این تست ها نمونه سوال های آزمون های آیلتس می باشد. بنابراین، با انجام دادن این تست ها می توانید آمادگی خود برای شرکت در آزمون را بالاتر برده و با نوع سوالات آیلتس بیشتر آشنا شوید. 

در انتهای این کتاب، بخش های پاسخنامه و متن های لیسنینگ ها قرار دارد. با توجه به این که شما همیشه باید نتایج این تست ها را تحلیل کنید، این بخش ها می توانند کمک شایانی به شما کنند. اما نکته ای که در مورد این کتاب ها وجود دارد این است که گاهی اوقات زبان آموزان در استفاده از آن ها دچار سردرگمی می شوند. در ادامه ی این مقاله به شما میگوییم که چگونه این کتاب ها را باید مطالعه کنید تا بتوانید بیشترین بازدهی را داشته باشید. 

 

کتاب های کمبریج را از کدام جلد شروع کنیم؟

همان طور که احتمالا می دانید، کتاب های کمبریج جلد های زیادی دارد. در واقع اولین جلد این کتاب، یعنی کمبریج ۱ سال ها پیش به چاپ رسید، و آخرین جلد این کتاب، یعنی جلد ۱۷ ام، چند هفته پیش رونمایی شد. یکی از رایج ترین سوالاتی که زبان آموزان می پرسند این است که این کتاب ها را از کدام جلد باید مطالعه کنیم؟ آیا حتما باید از اولین جلد شروع کنیم یا نه؟ 

در واقع کتاب های کمبریج را می توان به سوالات کنکور تشبیه کرد. افرادی که می خواهند در کنکور شرکت کنند، در دوره آماده سازی خود تست های سال های گذشته را مطالعه می کنند. اما برای انجام این کار از تست های کنکور سال ۸۰ شروع نمی کنند! بلکه از آخرین کنکور شروع کرده و به عقب می روند. 

برای حل کردن تست های کتاب های کمبریج هم باید همین گونه عمل کنید و با همین ذهنیت جلو بروید. در واقع آخرین جلد این کتاب ها همیشه بیشترین شباهت را به سوالات آزمون دارد. از آن جایی که فرمت سوال های آیلتس در مرور زمان دستخوش تغییراتی می شود، بنابراین بهترین انتخاب این است که از آخرین جلد شروع کرده و به عقب بروید. 

با توجه به نکاتی که مطرح شد، اگر در حال حاضر قصد دارید در آزمون آیلتس شرکت کنید، حتما قبل از این که در جلسه آزمون حاضر شوید، تست های کتاب های ۱۷، ۱۶، ۱۵ و ۱۴ را حتما حل کنید. این گونه می توانید با فرمت کنونی سوالات بیشتر آشنا شوید و عملکرد بهتری در آزمون داشته باشید. 

درباره ی سید‌یاسر موسوی

سید یاسر موسوی
بنیانگذار و موسس گروه آموزشی تیک لرن24 هستم. بیشتر از 10 ساله که دارم در همه سطوح زبان انگلیسی تدریس می کنم. همیشه معلم بودن بهم حس خوبی رو میداده و یه آرزوی خیلی بزرگ داشتم، اونم این که بتونم زبان انگلیسی رو به صورت گسترده تری به همه مردم عزیز کشورم ارائه بدم. گروه آموزشی تیک لرن24 در نتیجه همون اشتیاق سوزان به وجود اومد. توی این سایت هر چیزی که در مورد آموزش زبان انگلیسی بشه را بهتون از صفر تا صدش رو ارائه خواهیم داد.

میخواهم شنبه های هر هفته آموزش های اختصاصی گروه تیک لرن 24 را در ایمیلم دریافت کنم

همچنین ببینید

آموزش گرامر آیلتس (آپدیت ۹۸)

در این مقاله آموزشی گروه تیک لرن ۲۴ قصد دارد تا شما را با نوین ترین روش های آموزش گرامر آیلتس آشنا کند تا شما با استفاده از آن ها بهترین نتایج را کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.