خانه / مقالات مشاوره ای / چگونه اصطلاحات انگلیسی را حفظ کنیم؟

چگونه اصطلاحات انگلیسی را حفظ کنیم؟

چگونه اصطلاحات انگلیسی را حفظ کنیم؟Reviewed by سید‌یاسر موسوی on Jul 6Rating: 5.0

عنوان مقاله: چگونه اصطلاحات انگلیسی را حفظ کنیم؟

دسته مقالات: مشاوره ای

پس از مطالعه این مقاله: با یک روش موثر برای یادگیری بهتر اصطلاحات زبان انگلیسی آشنا خواهید شد. 

توصیه تیک لرن ۲۴: اگر قصد دارید در دوره های مختلف یادگیری زبان انگلیسی شرکت کنید، می توانید مقاله تدریس خصوصی زبان انگلیسی در مشهد  را مطالعه فرمایید. 

مقدمه چگونگی یادگیری اصطلاحات انگلیسی

همان طور که می دانید، امروزه افراد زیادی به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند. یکی از محبوب ترین بخش های زبان انگلیسی، اصطلاحات آن می باشد. بسیاری از مردم یادگیری اصطلاحات را هیجان انگیز می پندارند. از این رو، به دنبال روش هایی هستند که با استفاده از آن ها بتوانند این اصطلاحات را بهتر یاد بگیرند. 

به همین دلیل، گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ تصمیم دارد تا در این مقاله چند تا نکته در مورد یادگیری اصطلاحات انگلیسی را به شما یادآوری کند. اگر شما هم به دنبال یادگیری بهتر هستید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اصطلاحات انگلیسی کدامند؟ 

یکی از اولین سوالاتی که ممکن است به ذهن تان برسد این است که اصلا اصطلاحات انگلیسی چه چیز هایی هستند؟ در واقع، گاهی اوقات به جای کلمه اصطلاح، از کلمه ضرب المثل نیز برای این دسته از عبارات استفاده می شود. این اصطلاحات می توانند در مکالمات روزمره پرکاربرد باشند. به عنوان مثال، اگر اهل فیلم و سریال های خارجی باشید، تا کنون بارها این اصطلاحات را در دیالوگ ها شنیده اید. 

نکته ای که در مورد اصطلاحات انگلیسی وجود دارد این است که هیچ گاه نباید آن ها را به صورت کلمه به کلمه ترجمه کرده و یاد بگیرید. زیرا در صورتی که این عبارت ها را به صورت کلمه به کلمه ترجمه کنید، به معنای منطقی نخواهید رسید. به عنوان مثال، عبارت Get up on the wrong side of the bed را اگر به صورت کلمه به کلمه ترجمه کنیم، به بیدار شدن در سمت اشتباهی تخت می رسیم. در حالی که معنای این اصطلاح از دنده چپ بیدار شدن می باشد. 

پس اگر می خواهید اصطلاحات انگلیسی را بهتر یاد بگیرید، نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نباید آن ها را به صورت کلمه به کلمه یاد بگیرید. سعی کنید معنای کلی عبارت را پیدا کنید. البته گفتنی است که می توانید در مورد کاربرد اصطلاحات هم بخوانید. این کار به شما کمک می کند تا آن ها را بهتر و در جایگاه درست تر استفاده کنید. 

تاریخچه اصطلاحات را بخوانید 

یکی دیگر از مسائلی که می تواند به شدت تاثیر گذار باشد، خواندن تاریخچه های اصطلاحات هست. همانطور که در زبان فارسی برای هر ضرب المثل یک داستان و تاریخچه وجود دارد، در زبان انگلیسی هم تقریبا تمام اصطلاحات تاریخچه ی مشخصی دارند. در واقع یک داستان خاص باعث به وجود آمدن و مورد استفاده قرار گرفتن اصطلاحات مختلف شده است. 

خواندن تاریخچه ها و داستان های مربوط به هر اصطلاح به شما کمک می کند تا آن ها را بهتر به خاطر بسپارید. اگر داستان ها را با دقت بخوانید، زمانی که می خواهید از یک اصطلاح استفاده کنید، همان داستان را به خاطر خواهید آورد. همین مسئله باعث می شود که بتوانید طبیعی تر و راحت تر از آن ها استفاده کنید. 

البته باید به یاد داشته باشید که همه اصطلاحات انگلیسی تاریخچه دقیقی ندارند. بعضی از اصطلاحات به دلیل قدیمی بودن تاریخچه دقیقی ندارند. از طرف دیگر، برای بعضی از اصطلاحات بیشتر از یک تاریخچه در اینترنت پیدا می شود. بنابراین ممکن است گاهی وقت ها با مشکلاتی در پیدا کردن تاریخچه ها مواجه شوید. 

درباره ی سید‌یاسر موسوی

سید یاسر موسوی
بنیانگذار و موسس گروه آموزشی تیک لرن24 هستم. بیشتر از 10 ساله که دارم در همه سطوح زبان انگلیسی تدریس می کنم. همیشه معلم بودن بهم حس خوبی رو میداده و یه آرزوی خیلی بزرگ داشتم، اونم این که بتونم زبان انگلیسی رو به صورت گسترده تری به همه مردم عزیز کشورم ارائه بدم. گروه آموزشی تیک لرن24 در نتیجه همون اشتیاق سوزان به وجود اومد. توی این سایت هر چیزی که در مورد آموزش زبان انگلیسی بشه را بهتون از صفر تا صدش رو ارائه خواهیم داد.

میخواهم شنبه های هر هفته آموزش های اختصاصی گروه تیک لرن 24 را در ایمیلم دریافت کنم

همچنین ببینید

اهمیت استمرار در یادگیری زبان انگلیسی

گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ در این مقاله مشاوره ای قصد دارد تا شما را با یکی از مهم ترین فاکتور های یادگیری زبان انگلیسی، یعنی استمرار در آن، آشنا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.