خانه / مقالات مشاوره ای / تجربه یک زبان آموز کمال گرا

تجربه یک زبان آموز کمال گرا

تجربه یک زبان آموز کمال گراReviewed by سید‌یاسر موسوی on Aug 27Rating: 5.0

عنوان مقاله: تجربه یک زبان آموز کمال گرا

دسته مقالات: مشاوره ای

پس از مطالعه این مقاله: می توانید با تجربیات یک زبان آموزان کمال گرا آشنا شده و از آن استفاده کنید. 

توصیه تیک لرن ۲۴: اگر قصد دارید در دوره های مختلف یادگیری زبان انگلیسی شرکت کنید، می توانید مقاله تدریس خصوصی زبان انگلیسی در مشهد  را مطالعه فرمایید. 

مقدمه کمالگرایی در یادگیری زبان انگلیسی

همان طور که می دانید، امروزه افراد زیادی به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند. گاهی اوقات، زبان آموزان مسیر یادگیری زبان انگلیسی را از روی هیجان آغاز کرده و بعد از مواجه شدن با چالش های این مسیر، از ادامه دادن دست می کشند. همین باعث شده که شمار بسیار زیادی از افراد نتوانند مسیر یادگیری زبان انگلیسی را به پایان برسانند. 

کمال گرایی یکی از چالش هایی است که زبان آموزان معمولا با آن مواجه می شوند. در واقع این مسئله می تواند تاثیرات به شدت مخربی در میزان یادگیری شما داشته باشد. گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ در این مقاله مشاوره ای قصد دارد تا تجربیات یکی از زبان آموزان کمالگرای خود را در اختیار شما قرار داده تا با استفاده از آن ها بتوانید این مسیر را با آگاهی بیشتری طی کنید. 

کمالگرایی در یادگیری زبان انگلیسی

همان طور که در بخش قبلی بیان شد، کمالگرایی در یادگیری زبان انگلیسی می تواند نتایج جبران ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد. هیچکس در زمینه زبان انگلیسی نمی تواند ادعای بی نقص بودن کند، حتی بهترین اساتید زبان دنیا نیز ممکن است دچار اشتباه ها و خطا هایی شوند. وقتی بهترین اساتید نیز اشتباه می کنند، انتظار بی نقص بودن داشتن از زبان آموزان مبتدی کاملا بی جاست. 

امروز تصمیم گرفتیم تا تجربیات یکی از کمال گرا ترین زبان آموزان مان را در اختیار تان قرار بدهیم. ایشان با شرکت در کلاس های اسپیکینگ، قصد تقویت کردن مهارت های مکالمه خود را داشتند. اما نکته ای که وجود داشت این بود که هیچوقت تمرین های خانه، که شامل سوالات اسپیکینگی بود که باید با ویس جواب داده میشد، را انجام نمی داند. تنها دلیلی که همیشه برای توجیه این کار داشتند این بود که اعتماد به نفس کافی برای اشتباه نکردن را ندارند و می ترسیدند که مرتکب اشتباه شوند. 

به همین دلیل، هیچوقت تمرین ها را انجام نمی دادند. همین مسئله باعث میشد تا پیشرفت شان متوقف شده و حس نا امیدی و یاس برای شان ایجاد شود. بعد از گذشت مدت کوتاهی، آنقدر نا امید شده بودند که دیگر کلاس های شان را ادامه ندادند و برای همیشه یادگیری زبان انگلیسی را کنار گذاشتند. 

برای مقابله با کمالگرایی چه می توان کرد؟ 

همان طور که گفتیم، کمالگرایی در این مسیر می تواند شما را وادار به پایان یادگیری کند. چون به عنوان یک زبان آموز هیچگاه نمی توانید کاملا بی نقص باشید و حتما مرتکب اشتباه هایی خواهید شد. اما در برابر این کمالگرایی چه کاری می توان انجام داد؟ 

اول از همه باید به این باور برسید که بی نقص بودن در این مسیر ممکن نیست. نکته ای که وجود دارد این است که بخشی از پیشرفت شما در زبان انگلیسی مربوط به لغات، گرامر ها و ساختار های جدیدی است که یاد می گیرید. اما یک بخش عظیم دیگر از پیشرفت شما مربوط به اشتباه هایی است که مرتکب می شوید. در واقع شما می توانید با متوجه شدن اشتباه های خود و اصلاح کردن آن ها، به اندازه یادگیری چیز های جدید پیشرفت کنید. در نتیجه، اشتباه کردن همیشه هم بد نیست. 

سعی کنید تمرین هایی که به شما داده میشود را همیشه تکمیل کنید. این کار باعث می شود که علاوه بر یادگیری نکات جدید و محکم تر شدن آموزه های جدید، با بخش هایی که در آن مشکل دارید نیز آشنا شوید. هر چقدر از کمالگرایی در یادگیری زبان انگلیسی بیشتر فاصله بگیرید، پیشرفت بیشتری در این زمینه خواهید داشت. 

درباره ی سید‌یاسر موسوی

سید یاسر موسوی
بنیانگذار و موسس گروه آموزشی تیک لرن24 هستم. بیشتر از 10 ساله که دارم در همه سطوح زبان انگلیسی تدریس می کنم. همیشه معلم بودن بهم حس خوبی رو میداده و یه آرزوی خیلی بزرگ داشتم، اونم این که بتونم زبان انگلیسی رو به صورت گسترده تری به همه مردم عزیز کشورم ارائه بدم. گروه آموزشی تیک لرن24 در نتیجه همون اشتیاق سوزان به وجود اومد. توی این سایت هر چیزی که در مورد آموزش زبان انگلیسی بشه را بهتون از صفر تا صدش رو ارائه خواهیم داد.

میخواهم شنبه های هر هفته آموزش های اختصاصی گروه تیک لرن 24 را در ایمیلم دریافت کنم

همچنین ببینید

تعیین سطح زبان انگلیسی را چگونه انجام دهیم؟

گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ در این مقاله مشاوره ای قصد دارد تا شما را با چند نکته مهم در مورد تعیین سطح زبان انگلیسی آشنا کند تا با استفاده از آن ها بتوانید تعیین سطح دقیق تری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.