خانه / مشاوره یادگیری vocabulary / چرا لغات انگلیسی را فراموش می کنم؟

چرا لغات انگلیسی را فراموش می کنم؟

چرا لغات انگلیسی را فراموش می کنم؟Reviewed by سید‌یاسر موسوی on Jul 4Rating: 5.0

عنوان مقاله: چرا لغات انگلیسی را فراموش می کنم؟

دسته مقالات: مشاوره ای

پس از مطالعه این مقاله: با دلیل فراموشی بعضی از لغات انگلیسی و چندین روش برای یادگیری بهتر لغات انگلیسی آشنا می شوید.

توصیه تیک لرن ۲۴: اگر قصد دارید در دوره های مختلف یادگیری زبان انگلیسی شرکت کنید، می توانید مقاله تدریس خصوصی زبان انگلیسی در مشهد  را مطالعه فرمایید. 

مقدمه فراموش لغات انگلیسی

یکی از چالش هایی که اکثر زبان آموزان همواره با آن مواجه بوده اند، فراموشی لغات انگلیسی است. بسیاری از افراد به دنبال یادگیری لغات بیشتر در زمینه زبان انگلیسی هستند. آن ها می خواهند دایره لغات خود را گسترش دهند تا بتوانند از آن ها در اسپیکینگ و رایتینگ های انگلیسی خود استفاده کنند. 

اما مشکلی که وجود دارد این است که گاهی وقت ها، لغات جدید و یا حتی لغاتی که قبلا یاد گرفته اند را فراموش می کنند. همین باعث کاهش روحیه آن ها و افزایش نا امیدی شان می شود. در واقع، زمانی که لغتی را فراموش می کنید، احساس می کنید که دیگر پیشرفت نمی کنید. حس عدم پیشرفت می تواند تاثیر بسیار بدی در یادگیری شما داشته باشد. 

اما گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ تصمیم دارد تا در این مقاله یکی از دلایل فراموشی لغات را به شما یادآوری کرده و کمک تان کند تا لغات انگلیسی را بهتر و موثر تر یاد بگیرید. پس با ما همراه باشید. 

چرا لغات انگلیسی را فراموش می کنم؟

بیشتر افراد فقط به فراموش کردن توجه می کنند و هیچوقت به دنبال دلیل این که چرا بعضی لغات را فراموش می کنند نیستند. آن ها هیچوقت متوجه نمی شوند که چرا این کلمات را دیگر به خاطر نمی آورند. تنها چیزی که می بینند این است که بعضی از کلمات را دیگر به خاطر ندارند و همین یک حس بد و سرشار از نا امیدی به آنها منتقل می کند. 

نکته ای که وجود دارد این است که فراموش کردن بعضی از لغات یک اتفاق کاملا طبیعی است و برای همه پیش می آید، حتی برای اساتید زبان انگلیسی! برای این که بهتر بتوانید این مسئله را درک کنید، یک مثال برای تان میزنم. تقریبا همه ما در دوران راهنمایی یا دبیرستان، کلمه قوس و قزح را در ادبیات خوانده ایم. اما احتمالا دیگر معنی این کلمه را به خاطر نداریم! حتی خیلی از ما فراموش کرده بودیم که این کلمه وجود دارد. 

 

چرا کلمه قوس و قزح را فراموش کرده ایم؟ 

دلیل این که این کلمه را فراموش کرده بودیم این است که هیچوقت از آن استفاده نمی کنیم. در زندگی روزمره، همیشه به جای این کلمه، از کلمه ی رنگین کمان استفاده می کنیم. همین استفاده نکردن باعث فراموش کردن این کلمه می شود. تا جایی که نه تنها دیگر کاربرد و معنی کلمه را به خاطر نمی آوریم، بلکه فراموش می کنیم که این کلمه اصلا وجود داشته است. 

همین مسئله در زبان انگلیسی هم صادق است. گاهی اوقات بعضی از کلمات را به دلیل این که از آن ها استفاده نمی کنیم، فراموش می کنیم. بنابراین، فراموش کردن بعضی از کلمات کاملا طبیعی است. اگر یک کلمه را به خاطر نمی آورید، نیازی به نگرانی بیش از حد و دست کشیدن از یادگیری زبان انگلیسی نیست. 

همانطور که گفتم، این برای همه اتفاق می افتاد. حتی برای مدرسین زبان انگلیسی. گاهی وقت ها، اساتید هم بعضی از کلمات را دیگر به خاطر نمی آورند. پس از این به بعد، زمانی که احساس کردید کلمه ای را فراموش کرده اید، با خیالی راحت در دیکشنری خود دنبال این کلمه باشید. اصلا نگران نباشید که پیشرفت شما متوقف شده است یا قرار نیست زبان انگلیسی را هیچوقت یاد بگیرید. 

چگونه لغات انگلیسی را بهتر یاد بگیریم؟ 

روش های زیادی برای یادگیری کلمات انگلیسی وجود دارد. اما قبل از این که بخواهید سراغ روش یادگیری بروید، باید با مفهوم یادگیری لغات آشنایی بیشتری پیدا کنید. 

همان طور که در بخش قبلی بیان کردیم، برای این که بتوانید یک کلمه را به خوبی و به صورت طبیعی در مکالمات خود به کار ببرید، باید از آن بیشتر استفاده کنید. هرچه بیشتر از یک کلمه در صحبت کردن یا نوشتن استفاده کنید، کاربرد آن را بهتر درک کرده و در نتیجه می توانید طبیعی تر از آن استفاده کنید. 

تحقیقات نشان می دهد برای این که بتوانیم یک کلمه یا عبارت در زبان انگلیسی را به خوبی یاد بگیریم، باید حداقل ۱۵ بار از آن استفاده کنیم. این استفاده کردن می تواند به صورت گفتاری یا نوشتاری باشد. پس یکی از بهترین روش هایی که می توانید از آن برای یادگیری لغات استفاده کنید، این است که با آن لغت یا عبارت جمله بسازید. 

این جملات می توانند در قالب مثال، داستان کوتاه، پاراگراف و …. باشد. مهم نیست کجا از آن استفاده می کنید. مهم این است که این کلمه را به کار ببرید. اگر این کار را برای تمام لغاتی که می خواهید یاد بگیرید انجام دهید، می توانید مطمئن شوید که یادگیری لغات را به بهترین شکل ممکن انجام داده اید. 

درباره ی سید‌یاسر موسوی

سید یاسر موسوی
بنیانگذار و موسس گروه آموزشی تیک لرن24 هستم. بیشتر از 10 ساله که دارم در همه سطوح زبان انگلیسی تدریس می کنم. همیشه معلم بودن بهم حس خوبی رو میداده و یه آرزوی خیلی بزرگ داشتم، اونم این که بتونم زبان انگلیسی رو به صورت گسترده تری به همه مردم عزیز کشورم ارائه بدم. گروه آموزشی تیک لرن24 در نتیجه همون اشتیاق سوزان به وجود اومد. توی این سایت هر چیزی که در مورد آموزش زبان انگلیسی بشه را بهتون از صفر تا صدش رو ارائه خواهیم داد.

میخواهم شنبه های هر هفته آموزش های اختصاصی گروه تیک لرن 24 را در ایمیلم دریافت کنم

همچنین ببینید

برای یادگیری لغات پرکاربرد انگلیسی چه کتابی مطالعه کنیم؟

گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ در این مقاله مشاوره ای قصد دارد تا شما را با یکی از بهترین منابع یادگیری لغات انگلیسی آشنا کند تا با استفاده از آن بتوانید دانش لغات خود را تقویت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.