خانه / مشاوره یادگیری vocabulary / معرفی کتاب Vocabulary for IELTS

معرفی کتاب Vocabulary for IELTS

معرفی کتاب Vocabulary for IELTSReviewed by سید‌یاسر موسوی on Aug 8Rating: 5.0

عنوان مقاله: معرفی کتاب Vocabulary for IELTS

دسته مقالات: مشاوره ای

پس از مطالعه این مقاله: آشنایی بیشتری با کتاب Vocabulary for IELTS پیدا خواهید کرد. 

توصیه تیک لرن ۲۴: اگر قصد دارید در دوره های مختلف یادگیری زبان انگلیسی شرکت کنید، می توانید مقاله تدریس خصوصی زبان انگلیسی در مشهد  را مطالعه فرمایید. 

مقدمه معرفی کتاب Vocabulary for IELTS 

امروزه افراد زیادی به فکر شرکت در آزمون آیلتس هستند. همان طور که می دانید، این آزمون چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی را می سنجد. به همین دلیل، دانش زبانی و به خصوص دانش لغات شما می تواند کمک زیادی به شما در گرفتن نمره مدنظرتان کند. بنابراین، داوطلبین اغلب به دنبال منابع یادگیری لغاتی هستند که بتوانند از آن ها در بخش های مختلف آیلتس استفاده کنند. 

منابع بسیار زیادی برای لغات آیلتس وجود دارد. اما گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ در این مقاله مشاوره ای قصد دارد تا شما را با یکی از بهترین منابع در این زمینه آشنا کند. اگر شما هم می خواهید با بهترین و ضورری ترین لغات آیلتس آشنا شوید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. 

کتاب Vocabulary for IELTS برای چه کسانی مناسب است؟ 

همان طور که از نام کتاب مشخص است، این کتاب می تواند برای افرادی که قصد شرکت در آزمون آیلتس دارند مناسب باشد. در نتیجه، اگر می خواهید این کتاب را به صورت خودآموز مطالعه کنید، باید حداقل سطح زبان Intermediate داشته باشید. در غیر این صورت با چالش های متعددی رو به رو خواهید شد و احتمالا نمی توانید به خوبی مطالب کتاب را درک کنید. 

البته گفتنی است که خواندن این کتاب برای افرادی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را ندارند نیز خالی از لطف نمی باشد. بعضی از درس های این کتاب، درباره موضوعات رایج روزمره است. بنابراین با مطالعه کردن آن می توانید دانش عمومی زبان خود را تقویت کنید. 

چگونه این کتاب را مطالعه کنیم؟

این کتاب شامل ۲۵ درس می باشد. در هر درس، تعداد قابل توجهی لغت مهم و پرکاربرد درباره یک موضوع خاص تدریس شده است. برای این که بتوانید عملکرد بهتری در تمرین های هر درس داشته باشید، می توانید ابتدا به Word list آخر کتاب مراجعه کرده و کلمات جدید هر درس را بررسی کنید. این گونه اگر با کلمه جدیدی در لیسنینگ های کتاب مواجه شوید، راحت تر می توانید آن را درک کنید. 

هر درس شامل تمرین های متنوعی است. با انجام دادن این تمرین ها می توانید لغات هر درس را به خوبی یاد بگیرید. زیرا عموما در این تمرین ها از شما خواسته می شود که این لغات را به کار بگیرید. در نتیجه، می توانید یادگیری عمیق تر و موثر تری داشته باشید. 

بخش Answer key

در انتهای کتاب می توانید بخش پاسخنامه را پیدا کنید. بعد از انجام دادن تمرین ها همیشه جواب های خود را بررسی کنید. این گونه می توانید اشتباه ها و مشکلات خود را شناسایی کرده و آن ها را تحلیل کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که تحلیل کردن اشتباهات می تواند تاثیر بسیار زیادی در میزان یادگیری شما داشته باشد. 

بر خلاف بعضی از کتاب های آموزش زبان انگلیسی که پاسخنامه کامل یا واضحی ندارند، این کتاب دارای پاسخنامه جامعی است. پس دیگر مشکلی در بررسی کردن جواب ها نخواهید داشت و به راحتی می توانید عملکرد خود را مورد بررسی قرار دهید. 

بخش Audio scripts

همانند سایر کتاب های آموزش زبان انگلیسی، این کتاب هم در انتها بخشی به نام Audio scripts دارد که شامل متن فایل های صوتی تمرین ها می باشد. از آن جایی که هر درس حداقل دو تمرین مربوط به لیسنینگ دارد، در صورت وجود هر گونه مشکل در فهم این فایل های صوتی می توانید به انتهای کتاب مراجعه کرده و آن را بررسی کنید. 

قبلا در مورد تکنیک Shadowing صحبت کرده ایم. اگر می خواهید در حین یادگیری لغات جدید، مهارت لیسنینگ خود را نیز تقویت کنید، می توانید از تکنیک سایه برای تمرین های لیسنینگ استفاده کنید. از آن جایی که لیسنینگ های این کتاب پیچیده و سخت نیستند، می توانند منبع مناسبی برای انجام این تمرین باشند. 

بخش Practice test

یکی از منحصر به فرد ترین ویژگی های این کتاب، بخش Practice test ها است. در واقع، در انتهای هر درس، یک بخش به نام Practice test وجود دارد. این بخش شامل یک تست از مهارت های آیلتس می باشد. به عنوان مثال، در انتهای درس اول، با یک تست بخش اول لیسنینگ مواجه می شوید. 

این تست ها معمولا شامل لغاتی هستند که در همان درس تدریس شده است. بنابراین با حل کردن آن ها، علاوه بر این که سوالات آیلتس را تمرین کرده اید و با فرمت آن ها آشنایی بیشتری پیدا کرده اید، می توانید بار دیگر لغات جدید را تمرین کنید. این گونه یادگیری عمیق تری از این لغات خواهید داشت. 

درباره ی سید‌یاسر موسوی

سید یاسر موسوی
بنیانگذار و موسس گروه آموزشی تیک لرن24 هستم. بیشتر از 10 ساله که دارم در همه سطوح زبان انگلیسی تدریس می کنم. همیشه معلم بودن بهم حس خوبی رو میداده و یه آرزوی خیلی بزرگ داشتم، اونم این که بتونم زبان انگلیسی رو به صورت گسترده تری به همه مردم عزیز کشورم ارائه بدم. گروه آموزشی تیک لرن24 در نتیجه همون اشتیاق سوزان به وجود اومد. توی این سایت هر چیزی که در مورد آموزش زبان انگلیسی بشه را بهتون از صفر تا صدش رو ارائه خواهیم داد.

میخواهم شنبه های هر هفته آموزش های اختصاصی گروه تیک لرن 24 را در ایمیلم دریافت کنم

همچنین ببینید

درس ۹۲ ام دوره لغات ۵۰۴

توی این پست، قرار در کنار هم یکی از درس های دوره ۵۰۴ رو تماشا کرده و دو تا لغت جدید، به همراه کالوکیشن ها و نکات مهمش رو یاد بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.