خانه / مشاوره یادگیری Listening / یک روش طلایی برای بهبود مهارت های لیسنینگ

یک روش طلایی برای بهبود مهارت های لیسنینگ

یک روش طلایی برای بهبود مهارت های لیسنینگReviewed by امیر حسین فهیمی نیک on Jul 1Rating: 5.0

عنوان مقاله: یک روش طلایی برای بهبود مهارت های لیسنینگ

دسته مقالات: مشاوره ای

پس از مطالعه این مقاله: با یکی از بهترین متود ها برای یادگیری و تقویت مهارت های شنیداری آشنا خواهید شد. 

توصیه تیک لرن ۲۴: اگر قصد دارید در دوره های مختلف یادگیری زبان انگلیسی شرکت کنید، می توانید مقاله تدریس خصوصی آیلتس در مشهد را مطالعه فرمایید. 

مقدمه یک روش طلایی برای بهبود مهارت های لیسنینگ

همان طور که می دانید، یادگیری زبان انگلیسی امروزه به یکی از محبوب ترین فعالیت ها تبدیل شده است. با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و مسائل اقتصادی، بیشتر افراد بیش از هر زمان دیگری به فکر مهاجرت کردن افتاده اند. اما زمانی که مسئله مهاجرت مطرح می شود، اولین چیزی که به ذهن همگان می رسد، یادگیری زبان انگلیسی است. 

زبان انگلیسی شامل چهار مهارت اصلی، یعنی اسپیکینگ، لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ، می باشد. از آن جایی که بیشتر افراد به دنبال تقویت مهارت اسپیکینگ هستند، از اهمیت لیسنینگ غافل می شوند. اگر بگوییم لیسنینگ مهم ترین مهارت زبان انگلیسی است، بیراهه نگفتیم. تقویت کردن مهارت های لیسنینگ چالش همیشگی زبان آموزان ایرانی بوده است.

امروز در این مقاله، گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ شما را با یکی از بهترین روش ها برای تقویت این مهارت آشنا خواهد کرد. 

روش طلایی برای تقویت لیسنینگ چیست؟ 

همانطور که در بخش قبلی بیان کردیم، امروز با یکی از روش های تقویت لیسنینگ آشنا خواهیم شد. در واقع روش های زیادی برای تقویت این مهارت وجود دارد. اما نکته ای که باید همیشه به آن توجه داشته باشید، میزان بازدهی روش و متودی است که از آن استفاده می کنید. 

گوش کردن به پادکست های انگلیسی زبان می تواند تاثیر بسیار زیادی در لیسنینگ شما داشته باشد. دلایل مختلفی وجود دارد که اثبات می کند پادکست های انگلیسی به یادگیری شما کمک شایانی می کند. 

  1. بیشتر پادکست های آموزش زبان انگلیسی حول موضوعات رایج روزمره می باشد. در نتیجه، با گوش کردن به این پادکست ها می توانید با عبارات و کلمات رایج روزمره آشنایی بیشتری پیدا کنید. علاوه بر بخش مکالمه، اغلب این پادکست ها شامل بخش آموزشی نیز می باشد. گوینده در این بخش عبارات و کلمات مهم تر را برای شما توضیح می دهد تا مطمئن شوید که چیزی را از قلم نینداخته اید. 
  2. اگر می خواهید زبان انگلیسی را خوب یاد گرفته و روان صحبت کنید، در قدم اول باید بتوانید خوب گوش کنید. هر چقدر که گوش شما بیشتر به زبان انگلیسی عادت کرده باشد، احتمال این که بتوانید عملکرد بهتری در زمینه اسپیکینگ داشته باشید بیشتر است. پس، توصیه می شود که گوش کردن پادکست ها را اصلا دست کم نگیرید. 
  3. اگر سطح زبان نسبتا خوبی دارید، علاوه بر تقویت لیسنینگ و روان صحبت کردن، می توانید به فکر تقویت لهجه خود نیز باشید. از آن جایی که معمولا گوینده های پادکست ها لهجه خوبی دارند و تلفظ ها را به بهترین شکل ممکن ادا می کنند، می توانید از این پادکست ها به عنوان یک منبع غنی برای تقویت لهجه خود استفاده کنید. 

اگر بخواهیم درباره فواید گوش کردن به پادکست های انگلیسی صحبت کنیم، زمان بسیار زیادی لازم است. بنابراین، به همین سه دلیل مهم بسنده می کنیم. اما حالا ممکن است از خود بپرسید برای تقویت مهارت لیسنینگ از چه پادکست هایی باید استفاده کنم؟ از چه منبعی می توان به عنوان بهترین پادکست ها استفاده کرد؟ از کجا این پادکست ها را پیدا کنم؟ 

بهترین پادکست های آموش زبان انگلیسی

تا کنون، با بعضی از فواید پادکست های انگلیسی آشنا شده ایم. اما حالا وقت آن است که شما را با چند تا از بهترین پادکست های زبان انگلیسی نیز آشنا کنیم. 

پادکست های جف مکولن یا همان ESL podcasts همچنان جزو برترین پادکست ها در زمینه یادگیری زبان انگلیسی می باشد. این پادکست ها شامل تعداد بسیار زیادی می باشد. تا کنون بیش از ۱۵۰۰ قسمت از این پادکست ها ضبط شده و در اخیتار عموم قرار گرفته است. 

از آن جایی که این پادکست ها کاملا قابل فهم و کاربردی هستند، طرفداران زیادی در سراسر جهان دارند. اکثر زبان آموزان حداقل یک بار به این پادکست ها گوش کرده اند. یکی از بهترین نکات مثبت این پادکست ها این است که در مورد رایج ترین موضوعات روزمره صحبت می کند. این گونه می توانید مطمئن شوید که کلمات و عبارات لازم را به خوبی یاد می گیرید. 

در انتهای هر پادکست، توضیحاتی در مورد محتوای ارائه شده و لغات مهم استفاده شده در اختیار شما قرار می گیرد. این به شما کمک می کند تا یادداشت برداری بهتری داشته باشید. 

اگر به دنبال یک روش عالی برای تقویت مهارت های شنیداری و اسپیکینگ خود دارید، توصیه ما گوش کردن به این پادکست هاست. البته باید به یاد داشته باشید که نتیجه این پادکست ها را می توانید در بلند مدت ببینید. انتظار نداشته باشید که بعد از تنها چند هفته تغییر چشم گیری در مهارت های شما ایجاد شده باشد. 

درباره ی امیر حسین فهیمی نیک

امیر حسین فهیمی نیک

میخواهم شنبه های هر هفته آموزش های اختصاصی گروه تیک لرن 24 را در ایمیلم دریافت کنم

همچنین ببینید

چگونه باید از متن های لیسنینگ استفاده کنیم؟

گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ در این مقاله مشاوره ای قصد دارد تا شما را با یکی از بهترین و موثر ترین روش ها برای تقویت مهارت های شنیداری آشنا کند تا شما عزیزان با استفاده از آن بتوانید این مهارت را در خود پرورش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.