خانه / مشاوره یادگیری Listening / چگونه لیسنینگ آیلتس را تمرین کنیم؟

چگونه لیسنینگ آیلتس را تمرین کنیم؟

چگونه لیسنینگ آیلتس را تمرین کنیم؟Reviewed by سید‌یاسر موسوی on Jul 19Rating: 5.0

عنوان مقاله: چگونه لیسنینگ آیلتس را تمرین کنیم؟

دسته مقالات: مشاوره ای

پس از مطالعه این مقاله: با یکی از مناسب ترین روش ها برای تمرین لیسنینگ آیلتس آشنا خواهید شد. 

توصیه تیک لرن ۲۴: اگر قصد دارید در دوره های مختلف یادگیری زبان انگلیسی شرکت کنید، می توانید مقاله تدریس خصوصی زبان انگلیسی در مشهد  را مطالعه فرمایید. 

مقدمه چگونگی تمرین لیسنینگ آیلتس

همان طور که احتمالا می دانید، امروزه افراد زیادی داوطلب شرکت در آزمون آیلتس هستند. از آن جایی که برای مهاجرت کردن نیاز دارید در این آزمون شرکت کنید، افراد به دنبال روش هایی هستند که با استفاده از آن ها بتوانند مهارت های خود برای شرکت در آزمون را تقویت کنند. یکی از ساده ترین بخش های آیلتس، بخش لیسنینگ است. در واقع شرکت کنندگان تلاش می کنند تا با گرفتن نمره بالا در این بخش، بخش های سخت تر مانند رایتینگ را جبران کنند. 

اما روش های زیادی برای تقویت لیسنینگ آیلتس وجود دارد. نکات زیادی وجود دارد که باید آن ها را در دوره آماده سازی و در حین آزمون در نظر داشته باشید. اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید، باید خودتان را برای رو به رو شدن با هر چیز غافل گیر کننده ای آماده کنید. اما بسیاری از افراد به نکات کوچک توجه نمی کنند. همین نکات کوچک می توانند تاثیرات بسیار بزرگی در نتیجه آزمون شما داشته باشند. 

از این رو، گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ تصمیم دارد تا در این مقاله شما را با یکی از مهم ترین نکات در زمینه آزمون آیلتس آشنا کند. اگر می خواهید دوران آماده سازی خود را موثر تر پشت سر بگذارید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. 

لیسنینگ آیلتس به چه صورت خواهد بود؟ 

همان طور که می دانید، بخش لیسنینگ آزمون آیلتس اولین بخش آزمون خواهد بود. این بخش شامل ۴۰ سوال می باشد. تمام لیسنینگ ها فقط یک بار برای شما پخش خواهد شد، پس باید در همین یک تلاشی که دارید، بهترین نسخه خود را ارائه دهید. در انتهای این بخش، ده دقیقه زمان خواهید داشت تا جواب های خود را وارد پاسخنامه کنید. 

اما نکته ای که بسیاری از زبان آموزان به آن دقت نمی کنند این است که امروزه لیسنینگ آیلتس دیگر با اسپیکر پخش نخواهد شد. در واقع برای بخش لیسنینگ، به شما یک هدفون داده می شود که با استفاده آن باید به محتوای صوتی گوش کنید.

 

لیسنینگ آیلتس را با اسپیکر تمرین کنم یا با هدفون؟

نکته ای که در دوران آماده سازی خود برای شرکت در آزمون آیلتس باید در نظر داشته باشید این است که باید خود را با شرایط آزمون تا جایی که می توانید سازگار کنید. سعی کنید تمرین های خود را دقیقا مانند آزمون آیلتس انجام دهید. این گونه می توانید مطمئن شوید که در حین آزمون غافل گیر نخواهید شد و می توانید آرامش خود را بهتر حفظ کنید. 

به همین دلیل، همیشه توصیه می شود که تمرین های لیسنینگ آیلتس را با هدفون انجام دهید، نه با اسپیکر! در این صورت می توانید آشنایی بیشتری با شرایط آزمون داشته باشید. در ابتدا ممکن است این نکته بسیار ساده و پیش پا و افتاده به نظر برسد. در واقع بسیاری از زبان آموزان اصلا به این نکته توجهی ندارند. اما زمانی که در محل آزمون حاضر شوید، همین نکته کوچک می تواند به تنهایی تمرکز شما را به هم ریخته و به شما اجازه ارائه دادن بهترین عملکرد خود را ندهد. 

درباره ی سید‌یاسر موسوی

سید یاسر موسوی
بنیانگذار و موسس گروه آموزشی تیک لرن24 هستم. بیشتر از 10 ساله که دارم در همه سطوح زبان انگلیسی تدریس می کنم. همیشه معلم بودن بهم حس خوبی رو میداده و یه آرزوی خیلی بزرگ داشتم، اونم این که بتونم زبان انگلیسی رو به صورت گسترده تری به همه مردم عزیز کشورم ارائه بدم. گروه آموزشی تیک لرن24 در نتیجه همون اشتیاق سوزان به وجود اومد. توی این سایت هر چیزی که در مورد آموزش زبان انگلیسی بشه را بهتون از صفر تا صدش رو ارائه خواهیم داد.

میخواهم شنبه های هر هفته آموزش های اختصاصی گروه تیک لرن 24 را در ایمیلم دریافت کنم

همچنین ببینید

چگونه باید از متن های لیسنینگ استفاده کنیم؟

گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ در این مقاله مشاوره ای قصد دارد تا شما را با یکی از بهترین و موثر ترین روش ها برای تقویت مهارت های شنیداری آشنا کند تا شما عزیزان با استفاده از آن بتوانید این مهارت را در خود پرورش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.