خانه / مشاوره یادگیری Listening / چگونه باید از متن های لیسنینگ استفاده کنیم؟

چگونه باید از متن های لیسنینگ استفاده کنیم؟

چگونه باید از متن های لیسنینگ استفاده کنیم؟Reviewed by سید‌یاسر موسوی on Jul 31Rating: 5.0

عنوان مقاله: چگونه باید از متن های لیسنینگ استفاده کنیم؟

دسته مقالات: مشاوره ای

پس از مطالعه این مقاله: با طرز درست استفاده از متن های لیسنینگ فراهم شده در انتهای کتاب ها آشنا خواهید شد. 

توصیه تیک لرن ۲۴: اگر قصد دارید در دوره های مختلف یادگیری زبان انگلیسی شرکت کنید، می توانید مقاله تدریس خصوصی زبان انگلیسی در مشهد  را مطالعه فرمایید. 

مقدمه طرز استفاده از متن های لیسنینگ 

همان طور که می دانید، یادگیری و تقویت مهارت های زبان انگلیسی از اهمیت بسزایی برخوردار است. امروزه افراد بسیاری به دنبال یادگیری این مهارت هستند تا بتوانند از فرصت های شغلی و مهاجرتی خود نهایت بهره را ببرند. اما مسئله ای که وجود دارد این است که یادگیری زبان انگلیسی به اندازه ای که به نظر می رسد راحت و ساده نیست. بیشتر افراد در مسیر یادگیری زبان انگلیسی با چالش هایی رو به رو می شوند که آن ها را از ادامه مسیر باز می دارد. 

یکی از مشکلاتی که همواره زبان آموزان با آن مواجه بوده اند، تقویت مهارت لیسنینگ است. زبان آموزان بسیاری در این زمینه ضعف دارند و نمی توانند عملکرد خوبی در این بخش داشته باشند. به همین دلیل، گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ در این مقاله قصد دارد تا شما را با یکی از روش های مناسب برای تقویت این مهارت آشنا کند. پس اگر شما هم قصد دارید لیسنینگ خود را بهبود ببخشید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. 

متن های لیسنینگ را باید بخوانیم یا نه؟ 

یکی از رایج ترین سوالات درباره لیسنینگ زبان انگلیسی این است که متن های آخر کتاب که مربوط به لیسنینگ ها می باشد را باید بخوانیم یا نه؟ چگونه می توانیم از این متن ها استفاده کنیم؟ آیا این متن ها یا همان Transcription ها به بهبود مهارت های ما کمک می کنند یا نه؟

در واقع این متن ها می تواند کمک شایانی به شما کند. اما باید طرز استفاده از آن را بلد باشید. به عنوان مثال، اگر در جواب دادن سوالات لیسنینگ مشکل دارید و نمی توانید جواب درست را تشخیص دهید، نباید در همان ابتدا به آخر کتاب مراجعه کرده و جواب را از داخل متن پیدا کنید. شما به دنبال تقویت ریدینگ خود نیستید! پس مطالعه کردن متن آخر کتاب اصلا کار درستی نیست. 

در واقع، اول باید چندین بار فایل صوتی مربوطه را گوش کنید و تمام تلاش خود را برای پیدا کردن جواب درست به کار بگیرید. اما اگر پس از چندین بار گوش کردن موفق به جواب دادن سوالات نشدید، حالا می توانید به انتهای کتاب مراجعه کنید. 

یکی از اشتباهات رایجی که زبان آموزان مرتکب می شوند این است که سعی می کنند تا با خواندن متن جواب را پیدا کنند. در صورتی که این کار اصلا اصولی نیست و به تقویت مهارت لیسنینگ شما کمکی نمی کند. روش درست این است که متن فایل صوتی را پیدا کرده و حالا از روی آن خط ببرید. فایل صوتی را پخش کرده و متن را دنبال کنید. زمانی که به جواب مدنظر رسیدید، می توانید با مداد زیر آن را خط کشیده و یا آن را هایلایت کنید. 

تمرین ترنسکریپشن برای لیسنینگ آیلتس

لیسنینگ آیلتس همیشه چالش بزرگی برای داوطلبین شرکت در این آزمون بوده است. تقویت کردن این مهارت اصلا کار ساده ای نیست. اما با استفاده از تکنیک ها و روش های مناسب می توانید این مهارت را در خود تقویت کنید. 

یکی از بهترین تمرین ها برای تقویت لیسنینگ آیلتس، انجام تمرین Transcription می باشد. این تمرین می تواند تاثیر به شدت چشمگیری در عملکرد شما در این بخش داشته باشد. البته باید بتوانید با فرسایشی بودن این تمرین کنار بیایید. 

حال ممکن است بپرسید چگونه باید این تمرین را انجام داد. تنها کاری که باید بکنید این است که فایل صوتی را پخش کرده و بعد از هر جمله آن را متوقف کنید. سپس هر آنچه که شنیده اید را روی یک تکه کاغذ بنویسید. گاهی ممکن است بعضی از جملات را متوجه نشوید. در این صورت می توانید فایل صوتی را عقب برده و دوباره گوش کنید. 

این کار ممکن است بیشتر از یک ساعت زمان ببرد. در انتها، زمانی که تمام متن را نوشتید، می توانید با خط بردن از متن های آخر کتاب، جواب های خود را بررسی کرده و اشتباهات خود را اصلاح کنید. این تمرین در بلند مدت مهارت لیسنینگ شما را به شدت تقویت می کند. 

 

درباره ی سید‌یاسر موسوی

سید یاسر موسوی
بنیانگذار و موسس گروه آموزشی تیک لرن24 هستم. بیشتر از 10 ساله که دارم در همه سطوح زبان انگلیسی تدریس می کنم. همیشه معلم بودن بهم حس خوبی رو میداده و یه آرزوی خیلی بزرگ داشتم، اونم این که بتونم زبان انگلیسی رو به صورت گسترده تری به همه مردم عزیز کشورم ارائه بدم. گروه آموزشی تیک لرن24 در نتیجه همون اشتیاق سوزان به وجود اومد. توی این سایت هر چیزی که در مورد آموزش زبان انگلیسی بشه را بهتون از صفر تا صدش رو ارائه خواهیم داد.

میخواهم شنبه های هر هفته آموزش های اختصاصی گروه تیک لرن 24 را در ایمیلم دریافت کنم

همچنین ببینید

تمرین های لیسنینگ آیلتس را فقط یک بار گوش کنیم؟

گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ در این مقاله قصد دارد تا شما را با چند نکته مهم در مورد لیسنینگ آزمون آیلتس آشنا کند تا بتوانید با استفاده از آن ها عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.