خانه / مشاوره یادگیری Listening / منبع تست زنی لیسنینگ آیلتس

منبع تست زنی لیسنینگ آیلتس

منبع تست زنی لیسنینگ آیلتسReviewed by سید‌یاسر موسوی on Aug 7Rating: 5.0

عنوان مقاله: منبع تست زنی لیسنینگ آیلتس

دسته مقالات: مشاوره ای

پس از مطالعه این مقاله: با برخی از منابع تست زنی لیسنینگ آیلتس آشنایی بیشتری پیدا کرده و می توانید از آن ها در دوران آماده سازی خود استفاده کنید. 

توصیه تیک لرن ۲۴: اگر قصد دارید در دوره های مختلف یادگیری زبان انگلیسی شرکت کنید، می توانید مقاله تدریس خصوصی زبان انگلیسی در مشهد  را مطالعه فرمایید. 

معرفی منابع تست زنی لیسنینگ آیلتس

همان طور که احتمالا می دانید، آزمون آیلتس امروزه به یکی از مهم ترین اهداف و در عین حال، بزرگترین چالش های زبان آموزان تبدیل شده است. افراد زیادی به دنبال شرکت در این آزمون هستند تا با استفاده از نمره ای که لازم دارند، از موقعیت های شغلی و مهاجرتی خود نهایت بهره را ببرند. 

اما شرکت کردن در این آزمون و گرفتن نمره مطلوب، به سادگی که به نظر می آید نیست. داوطلبان شرکت در این آزمون معمولا با چالش های متعددی دست و پنجه نرم می کنند. بخش لیسنینگ همیشه برای زبان آموزان سخت و چالشی بوده است. به همین دلیل، آن ها همواره به دنبال منابع تست زنی هستند تا بتوانند این مهارت را یاد گرفته و آن را تقویت کنند. 

گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ تصمیم دارد تا در این مقاله مشاوره ای شما را با برخی از منابع تست زنی لیسنینگ آزمون آیلتس آشنا کند. اگر به دنبال تست های مشابه آزمون آیلتس هستید، می توانید با خواندن این مقاله با منابع آن ها آشنایی بیشتری پیدا کنید. 

کتاب های تست زنی کمبریج 

تا کنون بار ها در مورد کتاب های تست زنی کمبریج صحبت کرده ایم. یکی از بهترین منابعی که برای تست زنی در زمینه آزمون آیلتس می توانید پیدا کنید، کتاب های کمبریج است. همان طور که می دانید، این کتاب ها شامل ۱۷ جلد می باشند، که آخرین جلد این کتاب به تازگی منتشر شده است. 

تست های هر چهار مهارت در این کتاب ارائه شده است. در واقع در هر کتاب، چهار تست کامل وجود دارد که با انجام دادن آن ها می توانید مهارت های خود را بهبود ببخشید. در انتها، می توانید پاسخ های خود را بررسی کرده و اشتباه های خود را تحلیل کنید. 

همان طور که در سایر مقالات گفته ایم، اگر می خواهید کتاب های کمبریج را مطالعه کنید، باید از آخرین جلد شروع کرده و سپس جلد های قبلی را بخوانید. زیرا آخرین جلد این کتاب بیشترین شباهت را به فرمت فعلی آزمون آیلتس دارد. 

سایر منابع تست زنی لیسنینگ آیلتس

اما در کنار کتاب های کمبریج، منابع بی شمار دیگری نیز برای تمرین تست زنی وجود دارد. اما با توجه به شباهت فرمت تست های کتاب های کمبریج به آزمون آیلتس، همیشه توصیه می شود که اول کتاب های کمبریج را کار کرده و سپس سراغ سایر منابع بروید. 

یکی دیگر از بهترین منابعی که می توانید از آن استفاده کنید، کتاب های Actual test است. این کتاب ها جلد های مختلفی دارد که هر کدام از آن ها مربوط به یکی از مهارت های آیلتس می باشد. برای تقویت مهارت لیسنینگ، می توانید کتاب Listening actual test را تهیه کرده و تمرین های آن را حل کنید. 

علاوه بر این ها، می توانید از کتاب های Collins نیز استفاده کنید. این کتاب نیز شامل جلد های متعدد است و هر کدام از آن ها بر روی یکی از مهارت های آیلتس تمرکز کرده است. به عنوان مثال، می توانید کتاب مربوط به لیسنینگ را تهیه کرده و مطالعه کنید. نکته ای که در مورد این کتاب ها وجود دارد این است که در کتاب لیسنینگ، نکاتی مربوط به لیسنینگ آیلتس نیز ارائه شده است و صرفا تست نیست. در انتهای کتاب می توانید چند تست کامل لیسنینگ نیز پیدا کنید. 

درباره ی سید‌یاسر موسوی

سید یاسر موسوی
بنیانگذار و موسس گروه آموزشی تیک لرن24 هستم. بیشتر از 10 ساله که دارم در همه سطوح زبان انگلیسی تدریس می کنم. همیشه معلم بودن بهم حس خوبی رو میداده و یه آرزوی خیلی بزرگ داشتم، اونم این که بتونم زبان انگلیسی رو به صورت گسترده تری به همه مردم عزیز کشورم ارائه بدم. گروه آموزشی تیک لرن24 در نتیجه همون اشتیاق سوزان به وجود اومد. توی این سایت هر چیزی که در مورد آموزش زبان انگلیسی بشه را بهتون از صفر تا صدش رو ارائه خواهیم داد.

میخواهم شنبه های هر هفته آموزش های اختصاصی گروه تیک لرن 24 را در ایمیلم دریافت کنم

همچنین ببینید

تمرین های لیسنینگ آیلتس را فقط یک بار گوش کنیم؟

گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ در این مقاله قصد دارد تا شما را با چند نکته مهم در مورد لیسنینگ آزمون آیلتس آشنا کند تا بتوانید با استفاده از آن ها عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.