خانه / مشاوره یادگیری Listening / تمرین های لیسنینگ آیلتس را فقط یک بار گوش کنیم؟

تمرین های لیسنینگ آیلتس را فقط یک بار گوش کنیم؟

تمرین های لیسنینگ آیلتس را فقط یک بار گوش کنیم؟Reviewed by سید‌یاسر موسوی on Jul 24Rating: 5.0

عنوان مقاله: تمرین های لیسنینگ آیلتس را فقط یک بار گوش کنیم؟

دسته مقالات: مشاوره ای

پس از مطالعه این مقاله: با روش صحیح تمرین لیسنینگ آیلتس بیشتر آشنا خواهید شد. 

توصیه تیک لرن ۲۴: اگر قصد دارید در دوره های مختلف یادگیری زبان انگلیسی شرکت کنید، می توانید مقاله تدریس خصوصی زبان انگلیسی در مشهد  را مطالعه فرمایید. 

مقدمه تمرین لیسنینگ آیلتس 

همان طور که می دانید، شرکت در آزمون آیلتس امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است. از آن جایی که داشتن نمره ای مطلوب در این آزمون یکی از لازمه های مهاجرت به کشور های آمریکایی و اروپایی است، بیشتر افراد به دنبال شرکت در این آزمون هستند. از این رو، آن ها می خواهند مهارت های خود در این زمینه را بهبود ببخشند.

اما گاهی اوقات با استفاده از روش های غیر اصولی، نه تنها نمی توانند مهارت های خود را تقویت کنند، بلکه از اهداف خود نیز دور می شوند. بخش لیسنینگ آیلتس یکی از چالش برانگیز ترین بخش ها برای زبان آموزان است. بسیاری از داوطلبین در این بخش با مشکلاتی رو به رو هستند. به همین دلیل، گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ تصمیم دارد تا در این مقاله شما را با روش های بهتر تمرین کردن این بخش آشنا سازد.

لیسنینگ آیلتس یک بار پخش می شود یا بیشتر؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که زبان آموزان در مورد بخش لیسنینگ آیلتس می پرسند این است که لیسنینگ این آزمون تنها یک بار پخش می شود یا می توان بیشتر از یک بار به آن گوش داد؟ در واقع لیسنینگ آیلتس، تنها یک بار برای شما پخش می شود. بنابراین تمام سوالات را باید در همین یک بار پاسخ دهید. همین مسئله باعث افزایش میزان سختی آزمون می شود. تا آن جایی که بیشتر زبان آموزان در این بخش با مشکلات جدی رو به رو می شوند. 

اما با تمرین و تکرار می توان بر این مشکل غلبه کرد. به دلیل این که لیسنینگ فقط یک بار پخش می شود، بسیاری از زبان تلاش می کنند تا در دوران آماده سازی خود نیز فقط یک بار به فایل های صوتی گوش دهند. در صورتی که این نمی تواند بهترین روش برای تقویت لیسنینگ آیلتس باشد. زیرا در ابتدای دوران آماده سازی قرار نیست فشار زیادی را بر خود تحمیل کنید. 

از نظر بسیاری از مدرسین آیلتس، این که خود را مجبور کرده تا فقط یک بار فایل های صوتی را گوش کنید انتخاب خوبی نیست. زیرا در اغلب مواقغ نمی توانید در همان بار اول سوالات را به خوبی جواب دهید. این مسئله باعث کاهش روحیه شما و افزایش نا امیدی می شود. بنابراین توصیه می شود که در ابتدای دوره آماده سازی، فایل های صوتی را بیشتر از یک بار و گاها تا سه بار هم گوش کنید تا بتوانید سوال ها را پاسخ دهید. 

اما با گذشت زمان و نزدیک شدن به تاریخ آزمون، می توانید تعداد گوش دادن را به یک بار کاهش دهید. این گونه می توانید خود را با شرایط واقعی آزمون بیشتر سازگار کنید. در واقع در این زمان شما در حل کردن سوالات این بخش حرفه ای تر شده اید و با یک بار گوش کردن هم می توانید عملکرد مطلوبی از خود به جای بگذارید. 

لیسنینگ آیلتس را با اسپیکر تمرین کنم یا با هدفون؟

یکی دیگر از نکاتی که می تواند در عملکرد شما در بخش لیسنینگ بسیار تاثیر گذار باشد نحوه گوش کردن است. از آن جایی که می دانید، لیسنینگ آیلتس در فرمت جدید با هدفون پخش می شود. این به این معنی است که به شما یک هدفون داده شده و فایل های صوتی یکی پس از دیگری برای شما پخش خواهد شد. 

با توجه به این که هر چقدر با ساختار آزمون آشنایی بیشتری داشته باشید، می توانید عملکرد بهتری داشته باشید، بهتر است که نحوه آماده سازی خود را نیز شبیه به آزمون اصلی انجام دهید. بنابراین همیشه توصیه می شود که برای تقویت لیسنینگ آیلتس، در دوره آماده سازی از هدفون استفاده کنید. این گونه احتمال این که در حین آزمون غافل گیر شوید کمتر است. 

 

درباره ی سید‌یاسر موسوی

سید یاسر موسوی
بنیانگذار و موسس گروه آموزشی تیک لرن24 هستم. بیشتر از 10 ساله که دارم در همه سطوح زبان انگلیسی تدریس می کنم. همیشه معلم بودن بهم حس خوبی رو میداده و یه آرزوی خیلی بزرگ داشتم، اونم این که بتونم زبان انگلیسی رو به صورت گسترده تری به همه مردم عزیز کشورم ارائه بدم. گروه آموزشی تیک لرن24 در نتیجه همون اشتیاق سوزان به وجود اومد. توی این سایت هر چیزی که در مورد آموزش زبان انگلیسی بشه را بهتون از صفر تا صدش رو ارائه خواهیم داد.

میخواهم شنبه های هر هفته آموزش های اختصاصی گروه تیک لرن 24 را در ایمیلم دریافت کنم

همچنین ببینید

چگونه باید از متن های لیسنینگ استفاده کنیم؟

گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ در این مقاله مشاوره ای قصد دارد تا شما را با یکی از بهترین و موثر ترین روش ها برای تقویت مهارت های شنیداری آشنا کند تا شما عزیزان با استفاده از آن بتوانید این مهارت را در خود پرورش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.