خانه / مشاوره یادگیری Listening / تقویت مهارت لیسنینگ با ویدئو های کوتاه

تقویت مهارت لیسنینگ با ویدئو های کوتاه

تقویت مهارت لیسنینگ با ویدئو های کوتاهReviewed by سید‌یاسر موسوی on Aug 5Rating: 5.0

عنوان مقاله: تقویت مهارت لیسنینگ با ویدئو های کوتاه

دسته مقالات: مشاوره ای

پس از مطالعه این مقاله: می توانید با استفاده از یک روش عالی مهارت لیسنینگ خود را تقویت کنید. 

توصیه تیک لرن ۲۴: اگر قصد دارید در دوره های مختلف یادگیری زبان انگلیسی شرکت کنید، می توانید مقاله تدریس خصوصی زبان انگلیسی در مشهد  را مطالعه فرمایید. 

مقدمه تقویت لیسنینگ با ویدئو های کوتاه 

همان طور که می دانید، امروزه افراد زیادی به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند. از آن جایی که لیسنینگ یکی از مهم ترین مهارت ها در این زمینه است، زبان آموزان همواره به دنبال روش هایی بوده اند که با استفاده از آن ها بتوانند این مهارت را به خوبی تقویت کنند. در واقع روش های بسیار زیادی برای تقویت لیسنینگ وجود دارد. اما مسئله این است که همه ی این روش ها نمی توانند مفید و موثر واقع شوند. 

به همین دلیل، گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ در این مقاله مشاوره ای قصد دارد تا شما را با یکی از بهترین روش ها برای تقویت مهارت های شنیداری آشنا کند. پس اگر شما هم علاقه مند به تقویت این مهارت هستید، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. 

تقویت لیسنینگ انگلیسی با ویدئو های کوتاه 

همان طور که در بخش قبل گفته شد، یکی از مهم ترین مهارت های زبان انگلیسی، مهارت های شنیداری می باشد. در واقع اگر می خواهید در مهارت اسپیکینگ عملکرد خوبی داشته باشید و بتوانید به سادگی و روان انگلیسی صحبت کنید، حتما باید به فکر تقویت لیسنینگ خود نیز باشید. زیرا تنها در این صورت است که می توانید مهارت های گفتاری خود را تقویت کنید. 

اگر دیگر مقاله های تیک لرن ۲۴ را دنبال کنید، متوجه خواهید شد که تا کنون روش ها و استراتژی های متعددی برای تقویت لیسنینگ به شما ارائه کرده ایم. اما امروز در این مقاله قصد داریم تا یک منبع دیگر را به شما معرفی کنیم. 

تماشا کردن فیلم های انگلیسی می توانند تاثیر بسزایی در لیسنینگ شما داشته باشند. تا کنون بار ها در مورد این مسئله صحبت کرده ایم. اما گاهی اوقات زبان آموزان نمی توانند از فیلم های انگلیسی زبان استفاده کنند. به عنوان مثال، با توجه به سایر دغدغه هایی که در زندگی کاری و زندگی شخصی دارند، زمان کافی برای تماشا کردن فیلم ندارند. به همین دلیل نمی توانند زمان زیادی را صرف تماشا کردن فیلم های سینمایی و سریال های خارجی کنند. 

در بعضی موارد، افراد علاقه ای به تماشای فیلم و سریال های انگلیسی زبان ندارند و نمی توانند به خوبی با این منابع ارتباط برقرار کنند. در نتیجه، نمی توانند از این روش بهره کافی را ببرند. اگر می خواهید این روش تقویت لیسنینگ را یاد بگیرید، ادامه مقاله را مطالعه کنید. 

ویدئو های کوتاه انگلیسی

اگر زمان و حوصله کافی برای تماشا کردن فیلم و سریال های طولانی ندارید، می توانید از کلیپ ها و ویدئو های کوتاه انگلیسی استفاده کنید. با این کار، دیگر نیازی به اختصاص دادن زمان زیاد نخواهد بود. بلکه می توانید فیلم های کوتاه تر، به عنوان مثال ۵ دقیقه یا ۱۰ دقیقه ای، تماشا کنید. 

این ویدئو ها به صورت گسترده در اینترنت قابل دسترسی هستند. بنابراین مشکلی در دسترسی به آن ها نخواهید داشت. در واقع می توانید درباره هر موضوعی که دوست دارید ویدئو های آموزشی کوتاه پیدا کنید و با تماشا کردن آن مهارت های زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید. زیرا با انجام این کار نه تنها می توانید در لیسنینگ خود پیشرفت کنید، بلکه می توانید با لغات و عبارات جدید و پر کاربرد آشنایی بیشتری پیدا کنید. 

تنها کاری که باید انجام دهید این است که درباره موضوعات مورد علاقه خود در اینترنت سرچ کنید. یکی از بهترین و غنی ترین سایت هایی که می توانید از آن استفاده کنید، یوتیوب است. در واقع در این وبسایت می توانید ویدئو های انگلیسی بی شماری درباره هر چیزی که دوست دارید پیدا کنید. پس همین الان با استفاده از تلفن همراه یا لپتاپ خود به یوتیوب مراجعه کرده و مسیر تقویت لیسنینگ خود را آغاز کنید. 

 

درباره ی سید‌یاسر موسوی

سید یاسر موسوی
بنیانگذار و موسس گروه آموزشی تیک لرن24 هستم. بیشتر از 10 ساله که دارم در همه سطوح زبان انگلیسی تدریس می کنم. همیشه معلم بودن بهم حس خوبی رو میداده و یه آرزوی خیلی بزرگ داشتم، اونم این که بتونم زبان انگلیسی رو به صورت گسترده تری به همه مردم عزیز کشورم ارائه بدم. گروه آموزشی تیک لرن24 در نتیجه همون اشتیاق سوزان به وجود اومد. توی این سایت هر چیزی که در مورد آموزش زبان انگلیسی بشه را بهتون از صفر تا صدش رو ارائه خواهیم داد.

میخواهم شنبه های هر هفته آموزش های اختصاصی گروه تیک لرن 24 را در ایمیلم دریافت کنم

همچنین ببینید

تمرین های لیسنینگ آیلتس را فقط یک بار گوش کنیم؟

گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ در این مقاله قصد دارد تا شما را با چند نکته مهم در مورد لیسنینگ آزمون آیلتس آشنا کند تا بتوانید با استفاده از آن ها عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.