خانه / مشاوره یادگیری Listening / از چه منابعی برای تقویت لیسنینگ استفاده کنیم؟

از چه منابعی برای تقویت لیسنینگ استفاده کنیم؟

از چه منابعی برای تقویت لیسنینگ استفاده کنیم؟Reviewed by سید‌یاسر موسوی on Aug 3Rating: 5.0

عنوان مقاله: از چه منابعی برای تقویت لیسنینگ استفاده کنیم؟

دسته مقالات: مشاوره ای

پس از مطالعه این مقاله: با برخی از بهترین منابع تقویت مهارت های شنیداری آشنا خواهید شد. 

توصیه تیک لرن ۲۴: اگر قصد دارید در دوره های مختلف یادگیری زبان انگلیسی شرکت کنید، می توانید مقاله تدریس خصوصی زبان انگلیسی در مشهد  را مطالعه فرمایید. 

مقدمه منابع تقویت لیسنینگ 

همان طور که می دانید، امروزه افراد زیادی به دنبال یادگیری مهارت های زبان انگلیسی هستند. از آن جایی که یکی از مهم ترین مهارت های زبان انگلیسی، مهارت های شنیداری می باشد، آن ها همواره به دنبال روش هایی هستند تا با استفاده از آن ها بتوانند آن را تقویت کنند. در واقع روش هایی زیادی برای تقویت این مهارت وجود دارد. اما بعضی از آن ها می توانند موثر تر واقع شوند. 

به همین دلیل، گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ در این مقاله مشاوره ای قصد دارد تا شما را با یکی از بهترین روش های تقویت لیسنینگ آشنا کند. اگر شما هم به دنبال بهبود مهارت های خود در این زمینه هستید، این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

از کدام منابع برای تقویت لیسنینگ استفاده کنیم؟

همان طور که در بخش قبل بیان شد، روش های متنوعی برای تقویت لیسنینگ وجود دارد. اما امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از بهترین ها آشنا کنیم. اما قبل از این که به بررسی این منبع بپردازیم، لازم است نکته ای مهم را به شما یادآوری کنیم. 

منبعی که امروز به شما معرفی می شود، برای تمامی زبان آموزان مناسب نمی باشد. در واقع زبان آموزانی که داوطلب شرکت در آزمون آیلتس هستند و قصد دارند نمرات بالای ۸ در لیسنینگ را دریافت کنند می توانند از این منبع استفاده کنند. بنابراین، اگر در سطح مبتدی قرار دارید، استفاده کردن از این روش و منبع نمی تواند بهترین انتخاب باشد. 

گوش کردن به پادکست های انگلیسی زبان همیشه توسط مدرسین زبان توصیه می شود. گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ بار ها پادکست های مختلف زبان انگلیسی را به شما معرفی کرده است. اما امروز قصد داریم به بررسی روشی جدید بپردازیم. 

علاوه بر پادکست های زبان انگلیسی می تواند، می توانید به شبکه های رادیویی انگلیسی گوش کنید. در واقع پادکست های انگلیسی و شبکه های رادیویی تفاوت هایی با هم دیگر دارند. به عنوان مثال، از آن جایی که برنامه های رادیویی معمولا به صورت زنده پخش می شوند، می توانند حس متفاوتی به شما منتقل کنند. 

شبکه های رادیویی انگلیسی زبان

برنامه های رادیویی معمولا موضوعات مختلفی را پوشش می دهند. به همین دلیل، با جستجو کردن در اینترنت و مشاهده کردن برنامه های زمانی رادیو ها، می توانید به راحتی برنامه های مورد علاقه خود را پیدا کرده و آن ها را دنبال کنید. 

اپلیکیشن ها و سایت های بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد. اما احتمالا قصد داشته باشید بهترین آن ها را دنبال کنید. اگر دنبال بهترین برنامه های رادیویی انگلیسی هستید، بهتر است به وبسایت بی بی سی سر بزنید. تمام زبان آموزان حداقل یک بار از برنامه ها و محتوا های بی بی سی استفاده کرده اند. علاوه بر پادکست ها، ویدیو ها و سایر محتوایی هایی که بی بی سی ارائه می دهد، شما می توانید برنامه های رادیویی این تیم را نیز دنبال کنید. 

تنها کاری که باید انجام دهید این است که به وبسایت بی بی سی مراجعه کرده و در بخش برنامه های رادیویی، به دنبال موضوعات و برنامه های مورد علاقه خود باشید. با توجه به تنوع محتوا های این وبسایت، می توانید از سایر بخش ها و برنامه های این وبسایت نیز استفاده کنید. 

درباره ی سید‌یاسر موسوی

سید یاسر موسوی
بنیانگذار و موسس گروه آموزشی تیک لرن24 هستم. بیشتر از 10 ساله که دارم در همه سطوح زبان انگلیسی تدریس می کنم. همیشه معلم بودن بهم حس خوبی رو میداده و یه آرزوی خیلی بزرگ داشتم، اونم این که بتونم زبان انگلیسی رو به صورت گسترده تری به همه مردم عزیز کشورم ارائه بدم. گروه آموزشی تیک لرن24 در نتیجه همون اشتیاق سوزان به وجود اومد. توی این سایت هر چیزی که در مورد آموزش زبان انگلیسی بشه را بهتون از صفر تا صدش رو ارائه خواهیم داد.

میخواهم شنبه های هر هفته آموزش های اختصاصی گروه تیک لرن 24 را در ایمیلم دریافت کنم

همچنین ببینید

تمرین های لیسنینگ آیلتس را فقط یک بار گوش کنیم؟

گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ در این مقاله قصد دارد تا شما را با چند نکته مهم در مورد لیسنینگ آزمون آیلتس آشنا کند تا بتوانید با استفاده از آن ها عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.