خانه / مقالات مشاوره ای / مشاوره یادگیری Speaking / یک روش عجیب برای تمرین اسپیکینگ

یک روش عجیب برای تمرین اسپیکینگ

یک روش عجیب برای تمرین اسپیکینگReviewed by سید‌یاسر موسوی on Jul 3Rating: 5.0

عنوان مقاله: یک روش عجیب برای تمرین اسپیکینگ

دسته مقالات: مشاوره ای

پس از مطالعه این مقاله: می توانید از یک روش نسبتا عجیب برای تقویت مهارت های گفتاری خود استفاده کنید. 

توصیه تیک لرن ۲۴: اگر قصد دارید در دوره های مختلف یادگیری زبان انگلیسی شرکت کنید، می توانید مقاله تدریس خصوصی زبان انگلیسی در مشهد  را مطالعه فرمایید. 

مقدمه مقاله یک روش عجیب برای تقویت اسپیکینگ انگلیسی

همان طور که می دانید، امروزه افراد زیادی به دنبال یادگیری و بهبود مهارت های زبان انگلیسی خودشان هستند. از آن جایی که کاربرد زبان انگلیسی در زندگی روزمره همواره در حال افزایش است، روزانه افراد بیشتری به فکر یادگیری این زبان می افتند. 

یکی از اصلی ترین اهداف مردم از یادگیری زبان انگلیسی، تقویت مهارت اسپیکینگ است. همه می خواهند به راحتی و روان انگلیسی صحبت کنند. اما در واقع تقویت کردن این مهارت اصلا ساده نیست. روش های زیادی برای تقویت این مهارت وجود دارد. امروز در این مقاله، گزوه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ تصمیم دارد شما را با یکی از این روش ها، که تاثیر بسزایی دارد، آشنا کند. 

آیا همیشه به یک پارتنر برای تمرین اسپیکینگ نیاز داریم؟ 

همان طور که می دانید، برای تقویت اسپیکینگ انگلیسی باید آن را انجام دهید. در واقع هیچ تمرینی به اندازه صحبت کردن نمی تواند به شما در زمینه بهبود مهارت های گفتاری کمک کند. هر چقدر بیشتر صحبت کنید، میزان پیشرفت شما در این زمینه بیشتر خواهد بود. 

اما سوالی که ممکن است برایتان پیش آید این است که آیا همیشه به یک پارتنر نیاز است؟ آیا همیشه باید با یک فرد به صورت حضوری صحبت کنیم؟ شاید همیشه دسترسی به کسی که می تواند به خوبی انگلیسی صحبت کند مقدور نباشد. در این صورت چه باید کرد؟ 

همیشه در نظر داشته باشید که صحبت کردن با یک فرد دیگر که سطح زبان انگلیسی نسبتا خوبی دارد از بهترین روش های تقویت اسپیکینگ شمار می رود. اما همان طور که گفته شد، شاید همیشه دسترسی به این فرد برای ما امکان پذیر نباشد. صحبت کردن با دیگران بنا بر دلابل مختلفی می تواند چالش بر انگیز باشد. 

 

این که نمی توانید همیشه با یک نفر دیگر صحبت کنید نباید باعث توقف شما در یادگیری شود. روش های دیگری هم وجود دارند که می توانید از آن ها کمک بگیرید. به عنوان مثال، می توانید با خودتان صحبت کنید. در ابتدا، ممکن است کمی سخت و چالش برانگیز به نظر برسد. اما پس از گذشت مدتی، به آن عادت کرده و می توانید از این روش به خوبی استفاده کنید. 

درباره چه موضوعاتی می توانم با خودم صحبت کنم؟

زمانی که زبان آموزان می خواهند با خودشان صحبت کنند، یکی از اولین سوالاتی که به ذهن شان میرسید این است که در مورد چه چیزی باید با خودم صحبت کنم؟ جواب این سوال بسیار ساده است. شما در مورد هر موضوعی که بخواهید می توانید با خودتان صحبت کنید و هیچ محدودیتی در این موضوع وجود ندارد. 

از آن جایی که یادگیری زبان انگلیسی همیشه باید با لذت و اشتیاق همراه باشد، توصیه می شود از موضوعاتی که دوست دارید بهره بگیرید. به عنوان مثال، اگر به ورزش علاقه دارید، می توانید در مورد تیم یا بازیکن مورد علاقه خود، دلایل علاقه نسبت به این ورزش یا تیم و یا هر چیزی که مربوط به آن هاست صحبت کنید. 

در واقع با این کار، می توانید چندین هدف را دنبال کنید. زمانی که با خودتان صحبت می کنید، مهارت روان صحبت کردن یا همان Fluency شما تقویت می شود. اگر این کار را به صورت مستمر انجام دهید، تاثیرات بی نظیری در بلند مدت مشاهده می کنید. پس از گذشت چندین ماه متوجه می شوید که می توانید روان تر از گذشته درباره این موضوعات صحبت کنید. 

نکته دیگری که در مورد این تکنیک وجود دارد این است که این روش به شما کمک می کند تا ایده های بیشتری داشته باشید. اگر چندین ماه درباره موضوعات مختلف با خودتان صحبت کنید، می توانید ایده های جدیدی بسازید. در واقع این ایده ها می توانند در زمان صحبت کردن با دیگران یا در آزمون ها به شما کمک کنند. 

چگونه با خودم صحبت کنم؟

سوالی که پس از انتخاب کردن موضوع به ذهن تان می رسد این است که چگونه این کار را انجام دهم؟ فقط شروع کنم به صحبت کردن؟ با صدای بلند صحبت کنم یا آرام؟ 

بهترین متودی که می توانید از آن استفاده کنید این است که جلوی آینه بایستید و با صدای بلند شروع به صحبت کردن کنید. زمانی که خودتان را در آینه تماشا می کنید، می توانید روی زبان بدن خود نیز کار کنید. این گونه می توانید محتوای خود را بهتر و تاثیر گذار تر ارائه دهید. 

صحبت کردن جلوی آینه یک فایده دیگر نیز دارد. سعی کنید روی دهان خود و نحوه تلفظ کلمات بیشتر تمرکز کنید. زمانی که می خواهید یک کلمه را ادا کنید، سعی کنید به نحوه قرار گیری اجزای صورت خود بیشتر توجه کنید. این کار به شما کمک می کند تا در بلند مدت تلفظ ها و لهجه خود را بهبود ببخشید. 

اما همان طور که می دانید، بلند صحبت کردن یا جلوی آینه صحبت کردن همیشه امکان پذیر نمی باشد. به عنوان مثال، زمانی که در اتوبوس یا یک مکان عمومی هستید، نمی توانید بلند بلند صحبت کنید. از طرف دیگر، شما نمی توانید همیشه و همه جا یک آینه بزرگ با خود داشته باشید. از این رو، زمانی که نمی توانید بلند بلند یا در آینه صحبت کنید، به راحتی و با صدای آرام یا حتی بدون صدا با خودتان صحبت کنید. در ابتدا، استفاده کردن از این روش می تواند برای شما سخت باشد. اما پس از کمی تمرین و استمرار، به مرور می توانید با این تکنیک کنار بیایید و از آن برای تقویت مهارت های اسپیکینگ خود استفاده کنید. 

 

درباره ی سید‌یاسر موسوی

سید یاسر موسوی
بنیانگذار و موسس گروه آموزشی تیک لرن24 هستم. بیشتر از 10 ساله که دارم در همه سطوح زبان انگلیسی تدریس می کنم. همیشه معلم بودن بهم حس خوبی رو میداده و یه آرزوی خیلی بزرگ داشتم، اونم این که بتونم زبان انگلیسی رو به صورت گسترده تری به همه مردم عزیز کشورم ارائه بدم. گروه آموزشی تیک لرن24 در نتیجه همون اشتیاق سوزان به وجود اومد. توی این سایت هر چیزی که در مورد آموزش زبان انگلیسی بشه را بهتون از صفر تا صدش رو ارائه خواهیم داد.

میخواهم شنبه های هر هفته آموزش های اختصاصی گروه تیک لرن 24 را در ایمیلم دریافت کنم

همچنین ببینید

راه کار های تقویت مهارت اسپیکینگ

راه کار های تقویت مهارت اسپیکینگ چیست؟ (آپدیت ۹۹)

گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ در این مقاله مشاوره ای قصد دارد تا شما را با راه کار های تقویت مهارت اسپیکینگ آشنا کرده و شما را در این زمینه یاری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.