خانه / مشاوره یادگیری Reading / تقویت ریدینگ انگلیسی با استفاده از یک روش جذاب

تقویت ریدینگ انگلیسی با استفاده از یک روش جذاب

تقویت ریدینگ انگلیسی با استفاده از یک روش جذابReviewed by سید‌یاسر موسوی on Jul 2Rating: 5.0

عنوان مقاله: تقویت ریدینگ انگلیسی با استفاده از یک روش جذاب 

دسته مقالات: مشاوره ای

پس از مطالعه این مقاله: با یک روش جذاب و لذت بخش برای تقویت مهارت ریدینگ خود آشنا خواهید شد

توصیه تیک لرن ۲۴: اگر قصد دارید در دوره های مختلف یادگیری زبان انگلیسی شرکت کنید، می توانید مقاله تدریس خصوصی زبان انگلیسی در مشهد  را مطالعه فرمایید. 

مقدمه تقویت ریدینگ انگلیسی

همان طور که می دانید، یادگیری زبان انگلیسی امروزه از اهمیت به سزایی برخورد دار است. افراد بسیار زیادی در فکر یادگیری و تقویت مهارت های زبان انگلیسی می باشند. یکی از چالش هایی که همواره زبان آموزان با آن مواجه بوده اند، تقویت مهارت ریدینگ بوده است. 

اگر شما هم در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، تا کنون احتمالا چندین بار به این فکر افتاده اید که روش جدید و بهتری برای تقویت این مهارت پیدا کنید. از آن جایی که ریدینگ انگلیسی می تواند حیاتی و پرکاربرد باشد، گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ تصمیم گرفته است تا در این مقاله شما را با یک روش جذاب برای تقویت این مهارت آشنا کند. 

تقویت ریدینگ انگلیسی با یک روش جذاب، اما چگونه؟ 

بسیاری از زبان آموزان مطالعه کردن ریدینگ های مختلف آکادمیک را خسته کننده تلقی می کنند. شاید حق داشته باشند! مطالعه کردن متن های طولانی آکادمیک و پاسخ دادن سوالات مختلف در این باره نمی تواند به اندازه تماشا کردن یک فیلم یا گوش کردن به موسیقی جذاب باشد. اما چاره چیست؟ اگر قصد شرکت در آزمون آیلتس یا سایر آزمون های بین المللی زبان انگلیسی را دارید، باید به فکر تقویت ریدینگ باشید. 

در زمان مواجهه با یک ریدینگ، باید این ذهنیت را داشته باشید که متوجه شدن تک تک کلمات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار نیست. از آن جایی که هیچکس تمام کلمات انگلیسی دنیا را بلد نیست، پس نمی توان انتظار داشت که یک فرد در حال یادگیری زبان انگلیسی بتواند تمام کلمات هر ریدینگ را بدون هیچ مشکلی متوجه شود. 

در واقع، هدف شما از خواندن ریدینگ باید فهمیدن موضوع اصلی و توانایی پیدا کردن اطلاعات خاص در متن باشد. در این صورت، اگر یک کلمه و حتی یک جمله را به خوبی متوجه نشوید، یا با کلمه ای که مواجه شوید که تا کنون آن را هیچ جا ندیده اید، باید بتوانید مفهوم تقریبی آن کلمه یا جمله را با توجه به سایر کلمات و جملات حدس بزنید. 

 

این مهارت می تواند به شما کمک شایانی در ریدینگ های انگلیسی کند. اما باید در نظر داشته باشید که به دست آوردن این مهارت اصلا کار ساده ای نیست. این که بتوانید معنی کلمات و جملات در ریدینگ را حدس بزنید نیازمند تمرین و ممارست زیاد است. اما در ادامه یک روش خوب و لذت بخش برای تمرین کردن ریدینگ به شما معرفی می کنیم. شما با استفاده از این روش می توانید تمرین بیشتری در زمینه ریدینگ انگلیسی داشته باشید و در نتیجه، عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشید. 

این روش جذاب و لذت بخش چیست؟ 

شاید منتظر این باشید که یک منبع کاملا جدید و عجیب را به شما معرفی کنیم. اما این گونه نیست. روشی که در این مقاله قرار است به آن پرداخته شود چیزی است که احتمالا تا حالا با آن سر و کار داشته اید. 

عادت روزنامه خوانی می تواند همان روش جادویی باشد که همیشه به دنبالش بوده اید. در نگاه اول، این روش یک متود پیش پا افتاده و ساده به نظر می آید. اما در حقیقت با ایجاد عادت روزنامه خوانی می توانید تحول عظیمی در مهارت های ریدینگ انگلیسی خود ایجاد کنید. 

همیشه به یاد داشته باشید که برای ایجاد تغییری چشم گیر در مهارت های خود، استمرار و مرور زمان می توانند به شدت تاثیر گذار باشند. پس انتظار نداشته باشید که بعد از تنها دو هفته روزنامه خوانی منظم، مهارت های ریدینگ شما به یک باره متوحل شود. 

روزنامه های انگلیسی زبان معمولا متن های قوی و پر محتوایی دارند. از این رو می توانند دایره لغات شما را بهبود بخشیده و شما را با قالب های متنوع ریدینگ انگلیسی آشنا کنند. در صورتی که چندین ماه این ریدینگ ها را تمرین کنید، بالاخره می توانید تاثیر جادویی آن را در مهارت های خود به وضوح ببینید. 

از چه روزنامه هایی استفاده کنیم؟ 

حال سوالی که ممکن است ذهن شما را درگیر کند این است که از چه منبعی برای مطالعه روزنامه انگلیسی استفاده کنیم؟ آیا حتما باید این روزنامه ها را خریداری کنیم؟ یا منبع آنلاینی برای استفاده از آن ها وجود دارد؟ 

خریدن روزنامه انگلیسی می تواند حس بسیار خوبی به شما منتقل کند. چون که باعث ایجاد تنوع می شود. اما با توجه به این که روزنامه های انگلیسی در تمام نقاط کشور به راحتی قابل دسترسی نیستند، ممکن است به دنبال روش های جایگزین نیز باشید. 

اگر به روزنامه های انگلیسی دسترسی ندارید، نیازی به نگرانی نیست. زیرا می توانید تمام این روزنامه ها را به صورت رایگان و آنلاین مطالعه کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به وبسایت روزنامه مراجعه کرده و مقالات مورد علاقه خود را از آن جا دنبال کنید. 

به عنوان مثال، می توانید به وبسایت های گاردین، بی بی سی، نیویورک تایمز، تهران تایمز و سایر روزنامه های انگلیسی مراجعه کنید. گرچه دیگر حس در دست گرفتن یک روزنامه انگلیسی را تجربه نمی کنید، اما می توانید با راحتی بیشتر از مطالعه کردن این مقالات لذت ببرید. 

 

درباره ی سید‌یاسر موسوی

سید یاسر موسوی
بنیانگذار و موسس گروه آموزشی تیک لرن24 هستم. بیشتر از 10 ساله که دارم در همه سطوح زبان انگلیسی تدریس می کنم. همیشه معلم بودن بهم حس خوبی رو میداده و یه آرزوی خیلی بزرگ داشتم، اونم این که بتونم زبان انگلیسی رو به صورت گسترده تری به همه مردم عزیز کشورم ارائه بدم. گروه آموزشی تیک لرن24 در نتیجه همون اشتیاق سوزان به وجود اومد. توی این سایت هر چیزی که در مورد آموزش زبان انگلیسی بشه را بهتون از صفر تا صدش رو ارائه خواهیم داد.

میخواهم شنبه های هر هفته آموزش های اختصاصی گروه تیک لرن 24 را در ایمیلم دریافت کنم

همچنین ببینید

چه کتاب داستانی برای تقویت زبان انگلیسی مطالعه کنیم؟

گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ در این مقاله مشاوره ای قصد دارد شما را با یکی از بهترین رمان های انگلیسی اشنا کند تا با مطالعه کردن آن مهارت های انگلیسی خود را بهبود ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.