خانه / دسته‌بندی نشده / موثرترین راه های آموزش لغات انگلیسی

موثرترین راه های آموزش لغات انگلیسی

موثرترین راه های آموزش لغات انگلیسی برای ساختن کلمات خود

ساخت کلمات یک راه قدرتمند برای بهتر کردن زندگی و شغل شماست.

یادگرفتن چگونگی ساخت کلمات موثر ترین راه آموزش زبان انگلیسی و  یک سرمایه گذاری در زمینه زمان و تلاش شماست. حداقل پانزده دقیقه تمرین کردن و تمرکز کردن روی مباحث پایه یک تقویت عالی در توانایی های کلماتی شما به وجود خواهد آورد که در نتیجه می تواند توانایی برقراری ارتباط و صحبت کردن و سخنرانی کردن شما را افزایش دهد.
دانستن حجم زیادی از کلمات می تواند به شما در مدرسه و کار و جامعه نفع برساند. این می تواند به فهم بیشتر شما نسبت به عقیده دیگران و همچنین میزان رضایت شما از رساندن افکار خود به دیگران کمک کند.
مسلما شما الان هزاران لغت را می دانید و همچنین بیشتر یاد خواهید گرفت چه روی آن کار کنید و چه نکنید. 

پیشنهاد می شود پادکست های گروه تیک لرن۲۴ با لهجه استاد آمریکایی را بشنوید و مهارت لیسنینگ/اسپیکینگ خود را تقویت کنید.

پبشنهاد می شود یادگیری زبان انگلیسی با روزنامه را دیده و توصیه های ارایه شده را اجرا کنید تا مهارت زبان انگلیسی تان تقویت شود.

 

چهار مورد اصلی از  راه های آموزش لغات انگلیسی و یادگیری بهتر کلمات

تا زمانی که یک راه کوتاه و جادویی برای یادگیری کلمات وجود ندارد هر چه بیشتر کلمه یادداشته باشید راحت تر میشود آنها را با هم ارتباط داد و معانی آن هارا به ذهن سپرد. پس سرعت یادگیری شما با میزان یادگیری شما باید افزایش یابد. این جا چهار روش اصلی برای یادگیری کلمات است.

۱- در آموزش زبان انگلیسی از کلمات آگاه باشید.

خیلی از آدم ها تعجب میکنند وقتی که به آن ها گفته می شود که آنها مقدار کمی از کلمات را یاد دارند. و با گفتن من همیشه کتاب می خوانم اعتراض خود را نشان می دهند. این نشان میدهد که تنهایی خواندن به یادگیری کلمات جدید کمک نمی کند.برای مثال وقتی که یک رمان کی خوانید یک حس قوی به شما می گوید که از روی کلماتی که متوجه نمی شوید بپرید تا داستان را متوجه شوید. ولی وقتی که قطعا می دانید این کلمه را متوجه نمی شوید

به جای این که این کلمات را نادیده بگیرید باید نزدیک تر به آنها نگاه کنید.
ابتدا سعی کنید که معنی کلمه را از محتوای آن حدس بزنید. دوما اگر در اطراف خود فرهنگ لغت دارید سریعا معنی آنرا پیدا کنید.

راه های آموزش لغات انگلیسی
راه های آموزش لغات انگلیسی

 ۲- بخوانید.

وقتی که آگاهی بیشتری نسبت به کلمات پیدا کردید قدم بعدی برای افزایش دانش شما نسبت به کلمات خواندن است. به خاطر این که این راهی است که شما از طریق آن کلمات جدید تر را پیدا میکنید. همچنین بهترین راه برای این که بفهمید آیا کلماتی را که روی آن ها کار کرده اید را کاملا فرا گرفته اید یا نه ؟ وقتی به کلمه ای میرسید که به تازگی آن را یادگرفته بودید و حالا معنی آن را متوجه می شوید ثابت می کند که کارتان را درست انجام داده اید.

معمولا افرادی که کلمات زیادی را یاد ندارند به خواندن هم علاقه ای ندارند. برای آنها بیشتر شبیه یک کار اجباریست تا کاری که از آن لذت ببرند زیرا معنی بیشتر کلمات را متوجه نمی شوند.اگر شما هم درباره خواندن چنین احساسی دارید سعی کنید چیز های آسان تر بخوانید.روزنامه ها معمولا آسان تر از مجلات هستند. هیچ نقطه قوتی در خواندن چیز هایی که متوجه نمی شوید یا به آن علاقه ندارید وجود ندارد. هدف آن است که چیزی را بخوانید که بتوانید از خواندن آن لذت ببرید و همچنین یادگیری چیز های جدید را هم در کنار لذت بردن از آن در ذهن داشته باشید.

 

راه های آموزش لغات انگلیسی
راه های آموزش لغات انگلیسی

 

۳- در آموزش زبان انگلیسی از فرهنگ لغت استفاده کنید.

بیشتر مردم می دانند که چگونه از فرهنگ لغت استفاده کنند. این چند نکته درمورد استفاده از آن در برنامه ساختن کلمات را در نظر داشته باشید.

فرهنگ لغت خودتان را داشته باشید:

در جایی که معمولا در آن قسمت از خانه مطالعه میکنید آنرا نگه داری کنید. شما در حالتی تمایل بیشتری به استفاده از آن خواهید داشت که نیازی به رفتن به اتاق دیگر و برداشتن آن نداشته باشید. ممکن است در محل کار یک فرهنگ لغت برای استفاده شما وجود داشته باشد.
معمولا مردم در خانه یک دیکشنری بزرگ ندارند اگر چه یک دیکشنری کوچک هم برای شروع مناسب است.

 دور کلماتی را که پیدا کرده اید را خط بکشید.

بعد از مدتی که این کار را انجام دهید چشم شما به دیدن کلماتی که قبلا دور آن را خط کشیده اید عادت کرده و موجب می شود که یک یادآوری نسبت به آن داشته باشید.

همه ی توضیحات برای کلمه مورد نظر را بخوانید.

به یادداشته باشید کلمات می توانند بیشتر از یک معنی داشته باشند و آن معنی که شما دنبال آن هستید ممکن است در اولین جمله ای که در مورد آن کلمه می خوانید نباشد. حتی اگر معنی مورد نظر را پیدا کردید خواندن دیگر معانی آن کلمه به شما کمک می کند تا بتونید به خوبی این کلمه را به کار بگیرید.

 

راه های آموزش لغات انگلیسی
راه های آموزش لغات انگلیسی

۴-به صورت مرتب برای آموزش زبان انگلیسی و بادگیری کلمات بخوانید و مرور کنید.

وقتی که شروع به پیدا کردن کلمات کردید و فهمیدید که کدام کلمات را باید یاد بگیرید مرور کردن کلمات بخش مهمی است تا زمانی که آنها را به صورت کامل به خاطر بسپارید. با گذاشتن مقداری زمان روزانه برای تمرین این کار را می توانید به نحو احسنت انجام دهید. در این زمان می توانید به کلماتی که یادداشت کردید تا معنی آن ها را بعدا پیدا کنید سر بزنید و همچنین کلمات قدیمی را هم مرور کنید.
پانزده دقیقه روزانه تمرین کردن نتیجه بهتری نسبت به نیم ساعت در هفته یا چنین زمانی در بر دارد.
اما اگر نیم ساعت در هفته همه ی وقی است که شما دارید می توانید با آن شروع کنید.
شاید بعدا زمان بیشتری پیدا کردید و توانستید در جهت درست حرکت کنید.

برای مرور کردن کلمات به صورتی که موثر باشد باید تمام اطلاعات در مورد یک کلمه یک جا باشد. برای مثال در دفتر چه یا کارت. کارت ها گزینه بهتری می باشد زیرا می توانید آنهارا به ترتیب حروف الفبا بچینید و در این صورت می توانید راحت تر به آنها دسترسی داشته باشید. و کارت ها را می توانید با خود همه جا ببرید و کار کنید. باید سیستم خاصی برای مرور کردن داشته باشید تا مطمئن شوید که هر کلمه را چند هفته ای یک بار مرور می کنید.

اصلا کارت ها را دور نیندازید. زیرا با نگاه کردن به آنها حس خاصی به شما دست می دهد و با خود می گویید زمانی من معنی این کلمه ها را نمی دانستم.

سایر راه های آموزش لغات انگلیسی و ساختن کلمات خود

گام هایی که با همدیگر گذراندیم شامل چیز هایی همچون کتاب های دیگر و سی دی ها و نوار های آموزشی نبود و فقط با استفاده از دیکشنری می توانستیم  پیش برویم. اما آیا این چیز های دیگر ارزش استفاده کردن را دارند؟ میگوییم بله.

اولین کاربرد کتاب های آموزشی این است که کلمات کلی و مهم را به شما عرضه می کنند و باعث صرفه جویی در وقت شما می شوند. یکی دیگر از کاربرد های این کتاب ها آن است که کلمات را در جمله های زیادی به کار می برند تا شما بتوانید طرز استفاده آنها را یاد بگیرید. سومین کاربرد کتاب ها این است که در پایان هر بخش چند نمونه سوال به شما می دهند که به شما میزان پیشرفتتان را نشان می دهند.

از مهم ترین ضعف این کتاب ها می توان به این اشاره کرد که گاهی کلمات سختی در آن وجود دارد که برای بعضی افراد مناسب نمی باشد. چنین افرادی می توانند زمان سختی را برای یادگیری این کلمات بگذرانند و همچنین ممکن است که ناامید شوند. بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از خرید چنین چیز هایی آن ها را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید. اگر بیشتر کلمات آن برای شما گنگ هستند احتمالا شما نتوانید چیز زیادی از این کتاب را بفهمید. اما اگر بیشتر کلمات را فهمیدید ولی کاملا متوجه آن نشدید این کتاب می تواند برای سطح شما مناسب باشد.

بیشتر کتاب ها ساخت کلمات را به شما با یاددادن بخش ها و پیشوند ها و پسوند ها آشنا می کنند. این می تواند برای شما مفید باشد. زیرا این گونه می توانید بفهمید که کلمات چگونه ساخته شده اند و معنی کلمات را با حدس زدن از متن و محتوای آن پیدا کنید.

نکته مهم دیگر که باید در ذهن داشته باشید این است که این کتاب ها نمی توانند جایگزین مناسبی برای راه کار هایی که ما به شما گفتیم باشند. یک کتاب به شما همه چیزی را که باید بدانید را نمی دهد. گذشته از آن شما دارید برای تمام زندگی خود کلمات را ساخته و پیدا می کنید و فقط یک راه برای رسیدن به آن نمی تواند کافی باشد. اگر چه کمک گرفتن از این کتاب ها در کنار استفاده از آن چهار قدم می تواند به سرعت یادگیری شما کمک کند و سریع تر پیشرفت کنید.

 

راه های آموزش لغات انگلیسی
راه های آموزش لغات انگلیسی

انگیزه برای راه های آموزش لغات انگلیسی و یادگیری کلمات

شاید مهم ترین نکته در مورد یادگیری کلمات همین انگیزه باشد. شاید این یادگیری پشت سر هم کلمات بدون این حسی که به شما انگیزه می دهد و میگوید ارزش این کار را دارد خیلی سخت باشد.

ما می دانیم که شما می توانید کلمات را به سرعتی که دلتان می خواهد یاد بگیرید. مثال های بی شماری از انسان هایی که این کار را تا کنون کرده اند .جود دارد.شما زندگی را بدون دانستن حتی یک کلمه آغاز کرده اید اما حالا هزاران کلمه بلدید. شما می توانید بیشتر هم یاد بگیرید. چرا امروز شروع نکنید؟ 

برای بررسی روش آموزش زبان نصرت و مقایسه آن با روش گروه آموزش زبان تیک لرن ۲۴ کلیک کنید.

برای مشاوره آنلاین رایگان کلیک کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت برنامه ای خاص خودتان را برایتان ارسال کنند تا به سطحی عالی در زبان انگلیسی برسید. 

به صفحه محصولات گروه تیک لرن۲۴ بروید و محصولات آموزشی ما را بررسی نمایید. 

درباره ی سید‌یاسر موسوی

سید یاسر موسوی
بنیانگذار و موسس گروه آموزشی تیک لرن24 هستم. بیشتر از 10 ساله که دارم در همه سطوح زبان انگلیسی تدریس می کنم. همیشه معلم بودن بهم حس خوبی رو میداده و یه آرزوی خیلی بزرگ داشتم، اونم این که بتونم زبان انگلیسی رو به صورت گسترده تری به همه مردم عزیز کشورم ارائه بدم. گروه آموزشی تیک لرن24 در نتیجه همون اشتیاق سوزان به وجود اومد. توی این سایت هر چیزی که در مورد آموزش زبان انگلیسی بشه را بهتون از صفر تا صدش رو ارائه خواهیم داد.

میخواهم شنبه های هر هفته آموزش های اختصاصی گروه تیک لرن 24 را در ایمیلم دریافت کنم

همچنین ببینید

یادگیری زبان انگلیسی با خلاصه داستان

گروه آموزش زبان انگلیسی تیک لرن ۲۴ در این مقاله مشاوره ای قصد دارد تا شما را با یکی از بهترین روش ها برای تقویت مهارت های زبان انگلیسی آشنا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.